Hangende huid naarmate je ouder word, hoe komt dat?

Wanneer mensen ouder worden krijgen ze vaak een hangende huid. Hun mondhoeken gaan hangen en het filtrum word bijv. langer. Komt dit doordat de hoeveelheid stoffen in je huid veranderen of ligt dit ook aan de spieren onder je huid? Zou je het dan strakker kunnen maken door de gezichtsspieren te trainen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
erotisi
8 jaar geleden
afbraak collageen en de zwaartekracht
erotisi
8 jaar geleden
spieren kunnen volgens mij alleen rimpels verminderen vandaar dat de spierverslapper botox wordt gebruikt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kan het helpen om collageen preparaten in te nemen,om je huid weer strakker te maken?!!
Cryofiel
7 jaar geleden
Nee. Als dat zou helpen zou je die overal kunnen kopen.
Cryofiel
7 jaar geleden
De afbraak van collageen is namelijk ook de oorzaak van het ontstaan van rimpels. Als je kijkt wat mensen al niet over hebben om hun rimpels te verdoezelen... dan weet je dat er een gigantische markt zou zijn voor collageentabletten, als die zouden helpen. Helaas wordt collageen afgebroken door het spijsverteringsstelsel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies! AddictedToTea, je kunt je spieren trainen. Zoals de gynaecoloog zijn patiënten zal aanmoedigen om wachtend op het groene stoplicht de bekkenbodem spieren te trainen (met als grap dat alle auto's op en neer bewegen), zou je voor je gezicht het advies moeten krijgen om de spieren in je gezicht te trainen bv door middel van gezichtsyoga (face yoga zie bron.1.). Vreemd genoeg doe ik dit zelf al jaren, wij noemen het 'gekkebekkentrekken'::)) Bronnen:
- https://yoganieuws.wordpress.com/2013/11/28/weg-met-je-rimpels-door-face-yoga/
- http://www.neus-keel-oor.be/nl/nko/aangezicht/anatomie_fysiologie/#aangezichtsspieren
- http://gezonderleven.com/oefeningen-om-gezichtsspieren-trainen-en-rimpels-verminderen/

Antwoorden (2)

Dat komt doordat je huid als je oud bent uitgerekt is. Als je jong bent heb je dat dus nog niet, omdat dan je huid dan nog soepel is. Het helpt waarschijnlijk niks om de spieren te trainen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
huid verzaktbij ouder worden voornamelijk door volumeverlies in de onderliggende structuren, zoals zacht weefsel, vet en bot.