wat is dit voor bult?

Ben ong een half uur geleden gestoken op mijn onderrug. Eerste tien min felle pijn, daarna 15 min gekoeld en sindsdien doffe pijn en het gevoel alsof mijn spieren pijnlijk samentrekken.
Lopen gaat moeilijk. Een wesp is het denk ik niet. Ik ben daar al een keer eerder door gestoken en dit is in de verste verte niet wat ik toen voelde.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K
Amadea
8 jaar geleden
Liep je op dat moment door een bos?
Amadea
8 jaar geleden
Je moet echt meer informatie geven, @Robbert20000, want zo kunnen wij onmogelijk raden welk beest jou te pakken heeft gehad!
Ivana
8 jaar geleden
Is er niet iemand die het uit kan zuigen? Had misschien meteen gemoeten. Helpt wel!
Erna55
8 jaar geleden
De foto lijkt op een muggenbult. Maar je klachten kloppen er niet bij.
Waar was je toen je gestoken bent ? Heb je een overgevoeligheid voor bv. Muggen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een daas of een steekvlieg zijn een mogelijkheid
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gok ook een daas.
wat te doen:
http://www.huidinfo.nl/dazenbeet.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb vroeger vaak wespensteken gehad. Ik kan u garanderen dat laat in het jaar (nu dus), de steek enorm pijnlijk was. Hebben ze dan meer gif, of meer geconcentreerd, dat weet ik even niet. Ook de plaats van de steek, speelt een rol.
Amadea
8 jaar geleden
Bij mij ziet het plakkaat na de beet van een daas er rechthoekig uit. Maar ik weet niet of dat bij iedereen zo is.

Antwoorden (1)

Welk insect je gestoken heeft is moeilijk vast te stellen. Ondanks het feit dat een wespensteek de vorige keer anders aanvoelde, kan toch van een wespensteek sprake zijn. Het verschil in pijn - toen en nu - is afhankelijk van de plaats van de steek en afhankelijk van de reactie van het lichaam erop. Sommige mensen reageren na een aantal steken steeds minder, of de reactie blijft gelijk, maar ook kan sprake zijn van een juist heftigere reactie, tot aan een allergie aan toe. Kortom , het kan een wesp zijn. Ook een horzel kan een oorzaak zijn, alhoewel die niet steekt maar bijt om bloed te zuigen. Voorts komen nog ander insecten in aanmerking, maar dat is niet te beoordelen.