Hoe kom ik van muggen af in mijn slaapkamer?

Al een aantal nachten word ik geterroriseerd door muggen. Uiteraard is ons raam voorzien van een hor, we hebben zo'n elektrisch ding met een luchtje en twee hoge toon stekkers van de Kruidvat. De slaapkamerdeur is de hele dag dicht en toch zijn het er elke nacht weer een stuk of vier muggen in mijn slaapkamer. Wie heeft het ultieme middel tegen deze krengen en zorgt ervoor dat ik een nacht ongestoord in mijn eigen bed kan slapen? (behalve een klamboe)

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik hoorde dat bij de Makro elektrische hoge toon stekkers van het merk Elro worden verkocht die goed zouden werken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
76.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb het al eens geprobeerd maar dat is binnen 2 dagen en nachten verlopen. Die kan je dan weggooien. Wat je wel kan doen is een citroenplantje voor het raam zetten. Daar houden muggen niet van.

Het beste antwoord

Een ventilator. Muggen hebben een hekel aan tocht / wind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

licht in een aangrenzende kamer laten branden, als het goed is gaan ze ook op licht af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als eerste.. ik voel met je mee. Ik kan niet slapen als ik ze hoor zoemen. dan ga ik vaag op jacht. ;) Maar goed, nu je vraag.
Ik heb net zoals jou alles geprobeerd. Maar toch komen ze steeds weer je kamer in op de momenten dat je de hor open doet. vaak zitten ze op je kleding. (Echt waar!) en zo komen ze je kamer binnen.

Wat ik zelf gebruik is zo'n roller (net als deo eigenlijk) en daar zit een geur op waar muggen een hekel aan hebben. Die 'rol' je dan over je huid. En dan heb ik er nooit meer last van. En als je er één ziet'meppen natuurlijk! haha.

Ik gebruik zelf van het merk "Vapona" skin.
De "Anti-Insect stick".

Helpt bij mij prima. En beschermt meerdere uren tegen de muggen. Heel veel succes!

Oh ps. ik heb hierbij een linkje toegevoegd. Kun je 'm meteen bestellen als je dat wil. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet kan garanderen dat hij bij jou werkt natuurlijk, maar bij mij in iedergeval wel altijd.

Er is ook een spray. Maar ik heb de voorkeur aan een roller. (Gaat langer mee. Met spray, gaat de helft verloren bij het spuiten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt spuitbussen, die al die beesten doden, ff spuiten en dan 5 min ofzo de deur van de kamer dicht laten. Bij mij helpt dat erg goed.
Verder heb je, zoals hierboven al vermeld, anti-muggen rollers/spray's. Maar het schijnt dat een halve citroen naast je bed ook gewoon helpt.

Verder zou ik als ik jou was de hor enz goed checken of ze nog heel zijn, een klein gat is al genoeg voor die beesten,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je veel geld hebt kun je altijd een laser systeem kopen die de muggen dood schiet

http://tweakers.net/nieuws/59057/wetenschappers-ontwikkelen-laserkanon-tegen-malariamuggen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf doe ik iedere avond een rondje met de electrocuteer-vliegenmepper.. (zo'n vliegenmepper waar je stroom op kunt zetten) zo kill ik iedere avond alle onfortuinlijke muggen die toch besloten hebben om mijn kamer te bevolken, en dat zonder vervelende vlekken op de muur en het plafond..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet 's avonds vanaf een uur of 8 (da's op dit moment een uur voor zonsondergang) je slaapkamerdeur juist *open*. In de slaapkamer mag niemand zijn, liefst zelfs geen pyjama of wasgoed met mensengeur. Het moet in de slaapkamer ook donker zijn.

Zoveel mogelijk mensen zitten buiten de slaapkamer, met licht aan.

Op die manier heb je kans dat je de muggen de slaapkamer uit lokt, door het licht en de verzamelde lichaamsgeuren en lichaamswarmte *buiten* de slaapkamer.

Als ze toch in je slaapkamer blijven zitten:

Heel goed helpt zo'n langzaam draaiende ventilator in het midden van de slaapkamer, aan het plafond. Die brengt de lucht net merkbaar in beweging. Doordat die ventilator continu in de slaapkamerlucht roert, kan de mug jou niet meer vinden: jouw geur en lichaamswarmte zijn dan overal. Je moet natuurlijk wel tegen de bewegende lucht kunnen, er zijn mensen die dat niet fijn vinden.

Als je een mug ziet, zorg dan dat je een opgeladen kruimelzuiger paraat hebt. Daarmee zuig je een mug gegarandeerd bloedvlekvrij van de muur. Ik heb zelf wel eens een vliegende mug achternagezeten met de kruimelzuiger - je kunt ze uit de lucht opzuigen, en dat is iets dat je met een stofdoek niet zal lukken.

Je kruimelzuiger moet wel zo'n terugslagklepje hebben dat de zuigmond afsluit als je niet zuigt, anders kruipt de mug naar buiten als hij het opzuigen heeft overleefd.

Ik heb wel eens twee muggen opgezogen, en toen de kruimelzuiger weer naast het bed gelegd voor het geval er nog een derde mug zou zijn. Even later kon ik niet slapen omdat ik muggengezoem hoorde. Aha, dacht ik, een derde mug! Even wachten tot hij dichterbij komt, en dan het licht aandoen en hem ook opzuigen.

Maar de mug kwam niet dichterbij.

Wat bleek: de muggen die al in de kruimelzuiger zaten, vlogen daar rond. Heel irritant, zo'n zoemende kruimelzuiger. Ik heb de kruimelzuiger toen aan de andere kant van de kamer gelegd, zodat ik muggenvrij (en zoemvrij) kon inslapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muggen houden niet van citroengeur. Mijn ouders hadden er ook last van, maar nu een geurblokje naast hun bed neergelegd en nergens last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze methode is absoluut de beste:

Benodigdheden: 1 elektrische vliegenmepper, 1 stekker lampje.

1)
Eerst ga je jagen. Dit doe je met de zonsondergang. Je zult merken dat het dan binnen donkerder is dan buiten. Alle vliegen gaan dan naar het raam. Dus daar jaag je.
a) je doet het raam open en je begeleidt de vliegen naar buiten. Hierdoor blijven de zieltjes intact. en mag je zonder karma verder het leven ingaan.
b) je dood ze via de vliegenmepper en je zorgt dat de zieltjes naar een nieuw leven doorstromen.

2)
Voordat je gaat opmaken voor het slapen. Doe je 1 lamp aan die best fel is. Wacht een kwartier. De vliegen gaan in de buurt van de lamp zitten. Helaas maar deze moeten dood, een open raam zal alleen maar meer vliegen naar binnen laten.

3)
Als je naar bed gaat, doe je de stekkerlamp aan, in een andere kamer. Je laat deze deur open. terwijl je slaapt. Zorg ervoor dat je wekker (met rode/groene verlichting) op zijn kant staat, waardoor de vlieger hier niet op af gaan.

4)
Zorg voor een vriend/vriendin, die wel vaak geprikt wordt, naast je gaat slapen. Hij heeft lekkerder bloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een mug in mijn kamer heb en ik hoor het gezoem, dan doe ik een laken over mijn hoofd, en laat ik mijn voeten bloot buiten het bed steken. Muggen steken dan in mijn voeten en ik kan rustig verder slapen zonder dat gezoem.
Oh ja ik smeer ook wat DEET- houdende muggenmelk op mijn gezicht of de lakens .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DEET op je g-e-z-i-c-h-t!?
Doe dat maar niet... Da's te giftig.
Tast je zenuwstelsel waarschijnlijk aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok dank je , vond al dat het pijn aan mijn ogen en neus DEET :) Beter op mijn laken dus.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt ook het laken over je hoofd doen zonder je voeten buitenboord te hangen. Wat denk je dat er dan gebeurd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muggen houden ook niet van lavendel. Wat je dus kan doen is gedroogde lavendel bij je bed leggen (als je er tenminste zelf wel van houdt?)
Muggen zitten overdag in de gordijnen. Op het moment dat je ze sluit komen ze eruit....dus sla je slag!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds ik airco heb zijn er geen muggen meer in mijn slaapkamer. Kost een paar centen, want je moet een goeie kopen (split unit van daikin of mitsubishi of LG) maar ik kan je de aanschaf om meerdere redenen aanraden. En nee, ik verkoop geen aircos.
14 jaar geleden
Een antimuggenstekker die een bepaalde geur afgeeft waar muggen van walgen werkt erg goed voor mij! Ik heb deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-anti-mug-stekker/p/4108721

Sommige muggen vallen zelfs bedwelmd uit de lucht hierdoor. Zelf ruik je het niet/heel soms een lichte vlaag, maar niet storend.