Tot welke leeftijd groeien je borsten?

Ik ben een meisje van 16 en ik heb cupmaat A. Dat vind ik zelf erg weinig want het is bijna plat. Liever zou ik natuurlijk een maatje meer hebben. Maar tot wanneer groeien je borsten eigenlijk en heb ik nog kans dat het gaat groeien? Ze zeiden dat als je aan de pil bent je borsten ook groeien maar dat is bij mij niet gebeurt. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
77.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets mis met cup A hoor.

Het beste antwoord

Het schijnt dat je borsten doorgroeien tot ongeveer 3 jaar na je eerste ongesteldheid. Toen die drie jaren voor mij ongeveer voorbij waren heb ik nog een enorme groeispurt gehad (mijn borsten in elk geval): van een kleine B-cup ging ik naar een D/DD-cup.

Het kan ook hebben meegespeeld dat ik in die tijd aan de pil ben gegaan. Veel vrouwen krijgen op deze manier wat grotere borsten. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ook de leeftijd waarop borsten stoppen met groeien verschilt per vrouw, maar ik heb ook wel eens gehoord dat dit tot het 21ste levensjaar is.

Ik weet dat het sociaal wenselijk is om op jouw vraag te reageren dat je tevreden moet zijn met jezelf en dat er zat mannen zijn die van vrouwen met kleine borsten houden. Toch begrijp ik heel goed dat je er heel onzeker van kan worden (ik herken het van mezelf), dus misschien kun je zelf de pil proberen. Als je er klaar voor bent natuurlijk :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh sorry ik lees net dat je al aan de pil bent! Welke pil slik je? Sinds ik een pil met 3-fasen slik is het verschil voor mij pas gekomen. Het kan dus ook aan je pil liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je moet wel weten, in tegenstelling voor wat jij zegt, dat je borsten niet voor mannen groeien, maar voor jezelf
lottetje
een jaar geleden
op welke leeftijd begon je met de pil

Andere antwoorden (4)

Tot hoever je borsten doorgroeien, verschilt per persoon.
Misschien groeien ze bij jou nog wel tot je 18e door, maar misschien begint het ook al wel te stoppen.
Welke cup heeft jou moeder? en je oma`s?
Daaraan kan je meestal ook zien tot hoeveer de jouwe nog door groeien.

De pil kan inderdaad de groei van je borsten bevorderen,
maar ook dat verschilt per persoon.
Je hebt ook vrouwen die er dikker van worden, en zo heb je nog wel meer bijwerkingen.

En trouwens, er zijn zòveel meisjes met CUP A,
je bent echt niet de enige, dus je hoeft je al helemaal niet te schamen!
ookzijn er zat jongens die op cup A vallen,
en Cup b/c of hoger gewoon te groot vinden! :)

Gr. Eline :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per vrouw. Gemiddeld gezien is het tot de leeftijd van 21. Er zijn ook middelen voor borstvergroting gekomen, zoals zalfjes etc. Echter wordt er gezegd dat het niet effectief is. Je bent nog 16 dus geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na je eerste groeispurt gaan ze wat langzamer groeien tot je helemaal uitgegroeid bent, en dat duurt bij jou nog een paar jaar. Gedurende je leven kan je cupmaat ook nog toenemen. Meestal krijgen vrouwen als ze een kind krijgen en zogen er ook nog wel een maatje bij (dat verschilt per vrouw, ik ging een B naar een C-cup.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt deels. Bij elke zwangerschap komen er nieuwe melkklieren bij, dus kan het inderdaad een cupmaat schelen. Maar dat staat los van het zogen. Als je je kindje zoogt, blijven je borsten hooguit langer mooi vol, voordat ze gaan hangen. Dat hangen na een zwangerschap, doen ze namelijk ook allemaal, los van of je gezoogd hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En btw, ik denk niet dat dit meisje al zwanger is...
tot je 18e en als je zwaarder wordt gaan je borsten ook mee.