Hoelang duurt het voordat mijn verdoving is uitgewerkt en hoelang duurt het voordat ik weer controle krijg? (zie uitleg)

Ik ga morgen naar de kaakchirurg om een schroef in de bovenkant van mijn linker bovenste kaak te laten plaatsen, maar ik moet hierna nog naar mijn sport(zwemmen) en vroeg me dus af hoelang dit allemaal duurt voordat het helemaal is uitgewerkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (4)

Volgens mij ongeveer 5 uur ongeveer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 uur wat? verdoving of de controle??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk meer de verdoving... En Pokofroko volgende keer iets specifieker...
De uitwerkingstijd van de verdoving is gemiddeld anderhalf tot twee uur. Aangenomen dat de kaakchirurg dezelfde verdoving gebruikt als een "gewone" tandarts bij een behandeling.

Het is zeer van belang dat je de kaakchirurg laat weten of je onder behandeling van een arts of specialist bent, medicijnen gebruikt of dat er sprake is van hart- en vaatziekte en/of zwangerschap, want hierbij wordt de anesthesie aangepast ( een andere verdovingsvloeistof of een lagere dosering gegeven).

Toegevoegd na 2 minuten:
Vraag ook even na welke pijnstillers je eventueel kunt nemen. Soms werkt paracetamol onvoldoende bij kaak- en tandklachten. Mijn tandarts adviseert dan Aleve te nemen.

Toegevoegd na 30 minuten:
Wanneer je voor controle moet terugkomen moet je echt even aan de kaakchirurg zelf vragen (-;. Je zult direct wel een controleafspraak kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zoiets ook ooit gemoeten bij mij duurde het na dat ik bij de tandarts weg was nog ongeveer 2 à 3 uur

Toegevoegd na 29 seconden:
ligt trouwens ook aan hoe sterk de verdoving is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hou je er rekening mee dat sport na zo'n behandeling de wond weer kan openen? ik zou het die dag rustig aan doen. overleg iig even met de arts of je mag sporten daarna. die dag kun je nog een bloeding krijgen nadat hij gestold is, de wond is dan nog wat gevoelig. lijkt me niet handig in het zwembad....