Ik heb een soort stekende pijn links onder de buik dat richting been uitstraalt. Wat kan dat zijn?

Ga maandag huisarts bellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zit diep onderhuids, kan niet ergens drukken waardoor ik de juiste plek weet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Welke organen links onder kunnen pijn doen?

13 jaar geleden
157.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers, het heeft niet zo veel zin om alle organen op te noemen. Kan in de liesstreek zitten, in de milt, darmen, spieren, zenuw.
Als je niet door het plafond gaat van de pijn dan zou ik eerst starten met paracetamol. Ga je wel door het plafond van de pijn dan kán je een dokterspost bellen als dat je meer gerust stelt. Het is wel voor noodhulp en ze zullen zeker vragen of je al paracetamol hebt geprobeerd. Neem niet meteen een lage dosis. 1000 mg zou moeten volstaan en mag je doorgaans hebben. CHeck de bijsluiter. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/15764-weefsels-de-organen-van-de-buik.html
Annswers
13 jaar geleden
Ja je hebt gelijk. Het is alleen lastig uit te leggen waar de pijn zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Links van jou of van ons??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog even recapituleren. 'Onder de buik'. Bedoel je daar je lies mee? Heb je een wond of kort geleden een wond gehad aan je linkerbeen? Cruciaal is sowieso of je al dan niet koorts hebt maar als je echt wilt weten wat er aan de hand is moet je je door een dokter laten uitvragen en onderzoeken.

Het beste antwoord

Je blinde darm (ook al zit-ie rechts) - maar dan zal de pijn flink toenemen en moet je ook zeker voor maandag naar een dokter.

Je kunt ook (behoorlijk !) last hebben van een eierstok / de eisprong. Die pijn gaat vanzelf weer over. Ook kramp in de baarmoeder tijdens je menstruatie kan voor soortelijke klachten zorgen. Vooral dat uitstralen naar de benen kan er goed bij horen.

En natuurlijk je darmen ; die kunnen echt behoorlijk veel pijn doen en flink uitstralen. En dat kan echt gewoon alleen maar een beetje lucht zijn die dwars zit, maar voelt alsof er en mes in je buik steekt.

Zijn het steekjes of krampjes waardoor je nog wel kunt functioneren, dan is het de tweede of derde, en zal het vermoedelijk in de loop van het weekend overgaan.

Is het echt een toenemende aanhoudende pijn, dan zou ik niet tot na het weekend wachten maar nu een huisarts opzoeken.

In extreem zeldzame gevallen zou het kunnen gaan om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dan zou je al wel een paar weken zwanger moeten zijn. In dat geval moet je sowieso als de donder naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed+ Het kan ook een blaasontsteking zijn.

Andere antwoorden (11)

Valt zo niet te zeggen; als het erger wordt de huisartsenpost bellen en niet tot maandag wachten hè?
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M.i. niet iets om hier te vragen. Zo'n klacht is niet echt specifiek. Uitstraling heeft meestal te maken met een zenuw die een beetje bekneld is. Pijn in de onderbuik echter niet. Misschien laten kijken naar liesblessures?

Altijd verstandig om even te overleggen met een arts. Als je er heel veel last van hebt zou je kunnen overwegen een pijnstiller als paracetamol (1000 mg) in te nemen. Lees de bijsluiter om de hoeveel tijd je de pijnstiller mag innemen.

Wordt de pijn ondraaglijk, dan zou je morgen even met een dokterspost contact kunnen opnemen. Die kunnen dan telefonisch beoordelen of het nodig is om langs te komen of dat je tot maandag moet wachten.

Toegevoegd na 24 seconden:
Veel sterkte!

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien voor de hand liggend: Neem ook je temperatuur op. Als die normaal is en buiten de pijn je geen andere klachten hebt, dan kan het naar mijn mening niet veel kwaad om met pijnstilling als paracetamol te starten. Slik je geen andere medicijnen? Anders nagaan in de bijsluiter of de combinatie mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil je niet ongerust maken, maar ik denk dat je een blinde darm ontsteking hebt.
Een vriend van mij heeft dat ook gehad, en dat straalde ook naar zijn been uit.
Als ik jou was zou ik de weekend dienst van de huisartsenpost bellen.
Zou niet wachten tot maandag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Test of het je blinde darm is: Ga op je tenen staan en laat je dan met een klap plat op je voeten terugvallen. Doet dat heel erge zeer dan kan het je blinde darm zijn. Die test gebruikte de huisarts daarvoor toen mijn zoon zulke klachten had ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fiederieke: niet bij iedereen hoor, ze hebben mij toen ook onderzocht, ik had ook pijn links, ze konden niets vinden, toen dachten ze, misschien blinde darm aan de verkeerde kant?? Bij sommige mensen zit alles net andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij iedereen, maar er zijn een klein aantal uitzonderingen.
Het kunnen maagkrampen zijn. Maar het kunnen ook je nieren zijn of je blaas. Er zit best een zooitje organen in je maag. Het beste is als je een specialist ernaar laat kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zoiets gehad, waren mijn darmen, ik verging van de pijn! Darmen kunnen de meest rare pijnen veroorzaken. Ik dacht op een gegeven moment dat ik het aan het hart had, ook daar stekende pijn.
Maar laat het nakijken aub! Wij kunnen niet zien wat je hebt, wij zijn geen artsen op afstand. Helaas. Succes en sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blaasontsteking, ei-lijder(s). Kortom, hoe eerder de weekendarts bellen hoe beter. Niet zelf gaan dokteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tot de zeldzame uitzonderingen behoort met een situs transversus (inwendige organen in spiegelbeeld) dan zou het een appendicitis oftewel een blindedarmontsteking kunnen zijn, zoals een paar keer gesuggereerd is. Klachten bij die kwaal kunnen heel aspecifiek zijn maar het ding zit normaal gesproken nu eenmaal rechts in je buik.

Neem in eerste instantie geen pijnstillers en hou je temperatuur in de gaten. Daardoor kun je het verloop van je klachten beter volgen. Bij verergering kun je het beste contact opnemen met de huisarts, dat wil zeggen met de HAP, want het is weekend. Wacht bij verergering of uitbreiding van je klachten niet tot maandag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, heb je een bobbel in je lies? Heb je krampen in je buik met pijnvrije periodes (koliekpijn)? Heb je bewegingsdrang?

Dit lijkt op een beknelde liesbruik, zou er wel op zijn minst een dokter naar laten kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet of je een man of een vrouw bent, maar als je een man bent, kan het eventueel een bijbalontsteking zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan gaan gissen, maar alleen de dokter kan je hierbij helpen!

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je toch aan de huisarts te raadplegen want hoe sneller je die contacteert hoe sneller je geholpen wordt en hoe sneller je van je pijn verlost ben :)
Doen aub het is belangrijk