Als een man een arm om de middel van een vrouw slaat (niet erotisch bedoeld) waarom zit hij met zijn hand dan altijd rond de heup/bil grens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Omdat hij dan zijn arm niet op hoeft te tillen want dat wordt voor hem zwaar. Legt hij zijn hand op de schouder dan draagt de vrouw zijn arm en is dat zwaar. De taille is de plaats waar de arm het vaakst rust want daar is de vrouw het smalst en hebben zowel de man als ook de vrouw de minste draaglast. Het is ook de plek waar de arm vanzelf kan blijven hangen doordat er voldoende ruimte is.
Overigens is de b in dit gevsl een no-touch zone!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de 'b'? Borst, Buik of Bil??? ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BIL!!!!
:-)
hoewel, borst kan ook niet, he?
Hihi
Kristal
13 jaar geleden
Buik wel dan? :-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwoah, buik vind ik niet zo heel erg. Mits en maar...

Andere antwoorden (2)

Als een man zijn arm om een vrouw heen wil slaan, en aan wil geven geen erotische bedoelingen te hebben, is het heupgebied nog het meest 'neutraal' van alle gebieden waar een 'vreemde' je aan mag raken.

Een arm om de schouders kan worden uitgelegd als : kom maar, kindje, leun maar tegen mijn stevige schouders aan, hoor...
Een arm om de taille is al gauw heel dicht in de buurt van de borsten, bovendien zijn veel mensen erg gevoelig voor 'kietelen' in het taillegebied.

Dus blijft er weinig anders over, dan ergens rondom de heup - aan de buitenkant, wel te verstaan....een hand op de onderrug/bilnaad zal niet als plezierig ervaren worden : teveel privé-terrein.

Als mensen met elkaar werken in een klein oppervlak, en langs elkaar heen moeten, waarbij de ander een stapje opzij moet doen om je door te laten, zullen beide geslachten : man én vrouw, een klein duwtje geven tegen de buitenkant heup van degene die opzij moet stappen. Dit gaat bijna ongemerkt, en de ander doet ook automatisch, en zonder het idee 'aangeraakt' te zijn, die beweging om de ander erdoor/erbij te laten.

Ik heb jaren in kleine boordkeukens van vliegtuigen gewerkt, en als er dan óók nog opgebouwde trolleys in de keuken staan, blijft er héél weinig ruimte over om te werken, en sta je elkaar bijna doorlopend in de weg. Dus het heuptikje wordt doorlopend toegepast, zodat je ook gewoon door kan gaan met de conversatie, en niet steeds zegt : mag ik even/kan je even opzij gaan/laat me er even bij.....

Dit als illustratie, dat het heupgebied een 'veilige', niet-erotische zone is om aangeraakt te worden door een vreemde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het hier niet mee eens, een hand op mijn heup ervaar ik helemaal niet als neutraal of veilig, als iemand me daar 'zomaar' aanraakt vind ik dat ongepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik vind het een prima uitleg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Annigje : Mensen verschillen heel erg, in waar ze het okay vinden om aangeraakt te worden, of dat ze elke aanraking van een vreemde eigenlijk onprettig vinden. Je hebt een soort persoonlijke zone om je heen, en die wordt soms doorbroken, omdat het niet anders kan : denk aan middenstoelen van vliegtuigen, of een heel volle tram.
Sommige mensen kunnen daar echt last van hebben, en zich claustrofobisch gaan voelen, als er iemand zó dichtbij komt. En er zijn 'aanraakmensen', die tijdens een gesprek steeds even je arm aanraken, als ze iets vertellen : zij doen dit eigenlijk onbewust, maar doorbreken je persoonlijke zone : dat kan een ander als héél vervelend ervaren. Is dus absoluut mogelijk, dat jij iedere aanraking van een ander (vreemd) mens als vervelend en indringend of ongepast ervaart - je bent beslist in goed gezelschap, want ik denk dat heel veel mensen het niet plezierig 'zomaar'vinden aangeraakt te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het volledig met Annigje eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zelf ook.....vind het helemaal niet fijn, als iemand ongevraagd en onnodig aan me zit.
Bij het vliegen heb ik geleerd het te toleren, maar passagiers, die je aandacht willen, terwijl je naast ze staat in het gangpad aan de trolley 'prikken' je ook erg graag in je heup - ontzettend vervelend!!!!
Ik denk dat sommige mannen die plaats gewoon prettig vinden om aan te raken.

Ik persoonlijk vind het redelijk ongemakkelijk om daar een hand van een man te voelen.

Als een arm om je heen niet anders kan (foto of zo) vind ik de schouder de beste plaats voor een mannenhand.