Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik stoppen met steeds dezelfde fout overdenken?

Ik heb een fout gemaakt en blijf het maar opnieuw en opnieuw overdenken, ookal kan ik er niets meer aan doen. Het duurt nu al 4 maanden en ik wil er echt van af. Heeft iemand tips om hier van af te komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt contact met een psycholoog, heb je dit al in de therapie besproken?
Dit is een punt waar je psycholoog je heel goed bij kan helpen. in een gesprek kan de psycholoog je laten zien hoe je vastloopt in je gedachten over deze "fout" .
Heb je het nog niet besproken ? Doe het dan de eerstvolgende keer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb hier 30 jaar last van gehad, wat mij er in 1 keer van af geholpen heeft is EMDR www.emdr.nl

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde meegemaakt en heb hier 30 jaar last van gehad, wat mij er in 1 keer van af geholpen heeft is EMDR http://www.emdr.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nog heel erg bedankt voor deze tip. Het heeft voor mij ook heel erg geholpen.

Andere antwoorden (2)

Accepteer je fout ipv je er tegen te blijven verzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
beschrijf zeer gedetailleerd je gemaakte fout. Zet er letterlijk een streep onder en beschrijf gedetailleerd wat je de volgende keer anders zou doen. Schrijf in een lijstje op :wat heb je van je fout geleerd. Schrijf daarna op :waarom je aan die fout
blijft vasthouden . Zet er dan letterlijk en figuurlijk een streep onder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding