Kent iemand een goede en goedkope cursus over je zelfvertrouwen terugkrijgen?

Het mag een cursus zijn of een training.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Psyche
1.6K
Amadea
7 jaar geleden
Een goede cursus of training kán niet goedkoop zijn.
Je zou kunnen beginnen met het aanschaffen of van de bibliotheek lenen van een van deze boekjes: "Ik kan denken en voelen wat ik wil" van René Diekstra, of "Niets moet, alles mag" van Kees Roest.
paulus811
7 jaar geleden
Ik zou beginnen in mijn familie en vriendenkring en vragen of ze me kunnen helpen. Laagdrempelig, kost niets en kan goed effect hebben als ze eerlijk tegen je durven te zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volg een Ehbo-cursus. Of iets anders. Van werken (vrijwilliger/ bijbaan) krijg je ook meer zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waar mis je zelfvertrouwen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij mijn uiterlijk, bepaalde dingen waar ik helemaal niet blij mee ben, wil ik veranderen. Op mijn werk merk ik ook dat er een aantal dingen zijn waar ik onzeker over ben. Ik vind dat ik meer de leiding mag nemen, maar dat lukt niet altijd. Hetzelfde met de opleiding die ik volg.
liveisgreat
7 jaar geleden
Heel sterk dat je daarmee aan de slag wil. Je kan op internet verschillende cursussen en informatie vinden. Soms algemeen (bv. bij So Chicken), soms specifiek. Je kan hiermee zeker zelf een stuk aan de slag.
Natuurlijk kan het zijn dat er diepere dingen zitten die maken dat je een deuk in je zelfvertrouwen hebt gekregen. bv. ouders die je uitkafferden, een job kwijt, gefaald in een opleiding, een vriend die je de rug toedraait enz... Dat kan een trauma veroorzaken, en dat kom je er soms niet uit met enkel een cursus. Ga dan naar de huisarts en laat je adviseren waar je gratis of goedkoop geholpen kan worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga kickboksen, mma, jiu jitsu of gewoon boksen. Karate werkt ook. Kost vaak maar paar tientjes in de maand. Succes verzekerd!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zelfvertouwen is instinctief verbonden aan eigen impressie's , zowel die van het verleden als het heden. Een beschadigde relatie kan een oorzaak zijn , een negatieve ervaring in de jeugd enz. , het enige dat men zou moeten kunnen bij een verkreukt zelfvertrouwen is LEREN vertrouwen in zichzelf. Dit indiceert dat we als mens een ego hebben dat dient 'gestreeld ' te worden , denk maar aan complimenten over onze prestaties waardoor dat ego geboost raakt en we triomf uitstralen , dat laat ons zelfvertrouwen toe te vergroten maar omgekeerd kan dus ook zijn dat het naar beneden gehaald is door bv pesterij, faling , faalangsten etc . Leren accepteren dat iedereen evenwaardig is is een eerste stap , durf jezelf voor je bv gaat werken eens " hey geweldig wezen goedemorgen knapperdje ! " te begroeten in de spiegel en tracht de negatieve gedachte in jezelf om te buigen naar " ik ben het waard " , een effectieve methode hiervoor die men gebruikt in de psychologie zijn zowel de praatmethode die oorspronkelijk van Sigmund Freud kwam en door de cognitieve therapie . Bij de cognitieve is er in feite niet veel anders dan jezelf te laten (positief) manipuleren in groepsessie , het gaat om het beïnvloeden van de gedachtengang dewelke je dus ook zélf voor je spiegel kan doen . Tevens vernam ik via diverse bronnen dat doen aan iets zoals yoga ook een positief eigengevoel kon geven , hoe dan ook is en blijft het zelfvertrouwen een individuele kwestie . Toegevoegd na 2 minuten:
p.s. cognitieve therapie kan je door je zorgverzekering laten terugbetalen voor een groot stuk dus is dit mogelijks de goedkoopste en tevens meer slagende optie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ok. Dankje!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
mij heeft een online cursus mindfulness erg geholpen.
deze is gratis en je kunt in je eigen tempo werken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ok, dit kan ik heel goed gebruiken. Bedankt!

Antwoorden (4)

Bij de Vereniging voor Verlegen Mensen. Ze hebben een heel goede basistraining en ook een vervolgtraining.
7 jaar geleden
Bij mij heeft de cursus van de bron hieronder goed geholpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij doe-reLEGS kun je gratis en anoniem chatten en op heel veel andere manieren in contact zijn met professionele hulpverleners. Het kost niks en ze kunnen je eventueel ook doorverwijzen naar professionele hulp als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn tal van cursussen beschikbaar. Heb je wel eens nagedacht over een online therapie? Het blijkt dat deze net zo effectief kunnen zijn als een gewone therapie met therapeut. Vaak zijn ze ook daardoor goedkoper. Neem eens een kijkje op de mentaalgezond.startpagina.nl. Hier vind je de nodige informatie over online therapieën voor onder andere om je zelfvertrouwen te verhogen.