hoe maak je vrieden als autismen hebt?

Dag beste mensne ik heb autismen en hoe maak ik eijlijk vrienden

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Psyche
1K
erotisi
8 jaar geleden
Misschien kun je beginnen door te onderzoeken bij welke mensen je je prettig voelt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vraag hulp aan je huisarts, hij/zij kan je verwijzen naar een hulpverlener die je hierbij kan helpen, in de vorm van tips en adviezen, maar soms ook door het volgen van een training of korte cursus.
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat zijn je hoobies/interesses? Kijk of er een club is. Of een sport in teamverband doen als je dat leuk vind
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar jufforuw zeggen zo als vaak agressief wordt gaan de kinderen bang worden van jouw en daar door durven ze nie naar u toe gaan behalve die persoon die u alang kent is da waar
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je vaak agressief wordt, dan kunnen de kinderen bang voor je worden.
Hoe oud ben je ?
Erna55
8 jaar geleden
Ik zie dat je 13 jaar oud bent.
Je zult nog moeten leren om minder vaak agressief te worden. Luister goed wat je juffrouw daarover zegt.
erotisi
8 jaar geleden
Naast het feit dat je je agressie moet proberen te minderen is het ook belangrijk om de ander los te zien van jezelf en ontdekken wat juist die ander leuk vindt: "Wanneer iemand met autisme, zij het later dan gebruikelijk, voldoende ik-besef ontwikkelt, is hij ook in staat de ander los te zien van zichzelf. En dat geeft ruimte voor een intieme vriendschap. Misschien is het waar dat iemand met autisme van nature minder aanvoelt, dan iemand zonder deze stoornis. Toch is het zeker niet zo dat hij/zij geen invoelingsvermogen heeft. Wanneer hij/zij dingen uit zijn/haar eigen leven herkent, weet ie heel goed hoe de ander zich voelt. Daarbij hebben veel autisten het vermogen ontwikkeld, goed te luisteren. Ze hebben geleerd om gerichte vragen te stellen om zo de gevoelens van de ander in kaart te brengen, zodat ze hem kunnen begrijpen. Het lijkt omslachtig, maar compenseert de intuïtie, die ze van nature missen. Juist omdat ze meer hun best moeten doen voor een vriendschap, leren ze om meer rekening te houden met de ander. Ze denken meer na over wat ze wel of niet kunnen doen en dat kan een plus zijn. Denk maar eens aan hoeveel mensen ondoordacht een kerstkaartje sturen met 'fijne kerst en gelukkig nieuwjaar' nadat iemands man in november is overleden. Iemand met autisme zou dit niet snel doen." http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/151095-autisme-en-vriendschap.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoe haar autismen weg
Ritsuka
8 jaar geleden
wat bedoel je precies met die vraag? Wil je weten hoe je autisme weghaalt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja
Ritsuka
8 jaar geleden
Dat kan niet. Met autisme zitten je hersenen gewoon iets anders in elkaar, daar kun je niks aan doen. Je kunt wel trucjes leren om met bepaalde dingen om te gaan van bijvoorbeeld sociale contacten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb. Autismen maar ik zeg altijd de zelden vragen maar ik wil stopen daar over naar da lukt niet help mij voor vrienden te maken
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er bij jou in de buurt een autisme centrum waar je geholpen zou kunnen worden ? Bij mij is kort geleden de diagnose autisme gesteld en ik ga geholpen worden bij een autismecentrum bij mij in de buurt. Ik weet nog niet hoe, maar ze schijnen je op allerlei gebieden goed te kunnen
helpen/begeleiden/ondersteunen.
flyingcrow
7 jaar geleden
Het is wel 6 maanden verder nu ik deze reactie geef, maar begin met jezelf te accepteren hoe je bent je bent nog jong maar je staat open voor goet advies,lees de goede reactie van Erotisi eens rustig over,en die van Broodjeei,en volgens mij gaat het met jou goedkomen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb ook een autisme vorm, ze zeggen dat dat een psychiatrische ziekte is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vriendschap komt niet vanzelf,zeker niet als je autisme hebt.Maar moeite doen met hulp , loont zeker .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zegt dat je je autisme weg wil halen , MAAR eigenlijk ben je nét ietsje bijzonder en als je je autisme niet zou hebben , wie zou je dan zijn ? Dan ben jij niet meer jij . Daar moet je mee beginnen , je zal moeten leren jezelf aanvaarden hoe je bent . Hoe kan iemand anders jou graag zien als vriend als jij jezelf niet graag ziet zoals je bent ? Dat gaat niet . Eerst moet je beseffen dat je evenveel waard bent als de rest en zal je je moeten aanpassen aan heel veel dingen en dat zal nog een lange weg zijn maar je bent nog jong , er zijn nog erg veel mogelijkheden voor jou ! En het klopt dat als je agressief bent dat mensen juist schrikken en van je gaan weg lopen , hoe komt het juist dat je soms agressief bent ? Kan je eens uitleggen wanneer je zo boos kan zijn ? En waarom is dat juist ? Is het als er iets niet klopt volgens jou ? of het ritme ? Je zal in ieder geval altijd begeleiding kunnen krijgen . Ik ken een autistische jongen van 26 jaar en ik ken hem ook van toen hij ongeveer jouw leeftijd had , hij was ook eenzaam en agressief maar nu heeft hij wel vrienden en vriendinnen ! dus jij kan dat ook maar je moet proberen te begrijpen dat soms je gedrag ervoor zorgt dat je gestraft zal worden , ofwel door iemand zoals je ouders of juf , of door jezelf door je agressie / boosheid en dan blijf je eenzaam en dat zal je alleen maar bozer maken . Er bestaan ook speciale groepen voor jou die samen leuke dingen gaan doen , het is zoiets als de scouts , de chiro , de KLJ enzovoorts , lijkt dat je misschien niet leuk ? veel succes

Antwoorden (1)

Je zegt dat je je autisme weg wil halen , MAAR eigenlijk ben je nét ietsje bijzonder en als je je autisme niet zou hebben , wie zou je dan zijn ? Dan ben jij niet meer jij . Daar moet je mee beginnen , je zal moeten leren jezelf aanvaarden hoe je bent . Hoe kan iemand anders jou graag zien als vriend als jij jezelf niet graag ziet zoals je bent ? Dat gaat niet . Eerst moet je beseffen dat je evenveel waard bent als de rest en zal je je moeten aanpassen aan heel veel dingen en dat zal nog een lange weg zijn maar je bent nog jong , er zijn nog erg veel mogelijkheden voor jou ! En het klopt dat als je agressief bent dat mensen juist schrikken en van je gaan weg lopen , hoe komt het juist dat je soms agressief bent ? Kan je eens uitleggen wanneer je zo boos kan zijn ? En waarom is dat juist ? Is het als er iets niet klopt volgens jou ? of het ritme ? Je zal in ieder geval altijd begeleiding kunnen krijgen . Ik ken een autistische jongen van 26 jaar en ik ken hem ook van toen hij ongeveer jouw leeftijd had , hij was ook eenzaam en agressief maar nu heeft hij wel vrienden en vriendinnen ! dus jij kan dat ook maar je moet proberen te begrijpen dat soms je gedrag ervoor zorgt dat je gestraft zal worden , ofwel door iemand zoals je ouders of juf , of door jezelf door je agressie / boosheid en dan blijf je eenzaam en dat zal je alleen maar bozer maken . Er bestaan ook speciale groepen voor jou die samen leuke dingen gaan doen , het is zoiets als de scouts , de chiro , de KLJ enzovoorts , lijkt dat je misschien niet leuk ? veel succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
prima uitleg en antwoord! +