Hoe kun je emotionele pijn verwerken genezen?

"De liefde van de man gaat door de maag"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh ??
What the f*** hebben die vraag en die toevoeging met elkaar te maken ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maagklachten door liefdesverdriet opgekropte emoties. Huh?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn je maagklachten bekeken door een deskundige, of is de diagnose van jezelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WendyH, mijn maagklachten zijn bekeken door deskundigen, maar er is nooit iets ernstig gevonden op een klein maagzweertje na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is een klein maagzweertje ernstig. Dit is namelijk het beging van een groter maagzweertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik het zo zeggen...bij het laatste onderzoek was er geen zweertje meer. Maar nog wel de klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord MrMe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"De liefde van de man gaat door de maag" Dat betekent iets heeeeeeeel anders dan pijn in je maag door liefdesverdriet :-))

Antwoorden (8)

Emotionele pijn is niet te genezen, er is geen pilletje of drankje voor. Voor t verwerken is tijd nodig, 't gevoel slijt en de pijn wordt dus minder... Het kan wel zijn dat je die emotionele pijn nooit meer helemaal vergeet omdat het wel een grote impact op je leven heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door er doorheen te gaan.... het is niet anders denk ik.
Voel je emoties, ervaar ze aandachtig, geef die pijn de ruimte, uit ze en neem ze serieus.
Pijn moet ook slijten.
Neem de tijd en geef jezelf ook de tijd om te verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vraag :Hoe kun je emotionele pijn verwerken genezen?

Mijn antwoord : er bestaat geen emotionele pijn!!
Wat moet er dan genezen,het is geen ziekte.

Emoties komen voort uit ons denken,dat doen onze hersens alleen jij kan jouw hersens sturen,want jij bent de baas daarover.

Zoals vele vaak zeggen : het doet pijn in mijn hart ,is gewoon een kul verhaal een hart is een orgaan meer niet.

Ook de bewuste ziel zit in je hersens en als je die beheerst ,beheerste men alles wat er evt. kan of komt in gedachten "de pijn"

Snap je het een beetje.

Dus de emotie zit alleen in je gedachten en die doen niet zeer,een been breken doet heel erg zeer!!

Iemand die kanker heeft en een chemokuur gebruikt dat kan zelf heel zeer doen enz,enz

Beheers je gedachten wereld en je bent vrij van elke emotie wat niet nodig is,zo ook zelfmedelijden of een schuld gevoel enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt alsof er emoties vastzitten, nooit geuit zijn of geuit konden worden. En dan is het bui/maaggebied vaak de plek war de problemen terecht komen, spanning, steen in m'n maag, leeg/hol gevoel.

De oplossing lijkt mij om
1) kijken in hoeverre je alleen in staat bent ruimte te geven aan wat vastgezet is
2) hulp in te roepen van een therapeut die op een lichaamsgerichte manier kan ondersteunen bij het verwerken van emoties. Geluid, adem en beweging.

De link is een achtergrondartikel over ontstaan en verwerken/genezen van emotionele pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Emotionele pijn, hmm, interessante woordkeus. Als je daarmee bedoelt dat je bepaalde energieën die op je doorwerken (nog steeds waarschijnlijk) wilt kwijt raken, dat kan, en daar zijn veel mogelijkheden voor.
Ik zou in de eerste instantie gaan kijken waar jouw pijn door veroorzaakt is, en of je die op dit moment nog nodig hebt. Zo niet waarom jij die 'pijn' dan toch nog vasthoudt, koestert, en terugsturen met liefde naar degene waarvan jij denkt/voelt dat hij/zij medeverantwoordelijk is... Klinkt simpel, is het niet dus ik wens je veel kracht en moed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt in therapie gaan. Maar dat is geen garantie voor genezing. Vaak levert het alleen wat meer begrip op voor de (vroegere) situatie/omstandigheden die je pijn hebben veroorzaakt, waardoor je er beter mee om kunt gaan. Maar begrip voor de oorzaak betekent niet dat jouw pijn weg is.
Je zou het ook kunnen zoeken in de 'alternatieve' richting. Er zijn talloze healers die goed in staat zijn jouw emotionele bagage 'op te ruimen'.

Ik wens je heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oude pijn is te verwerken met bv Inner Child Care en/of EFT. Heel eenvoudig als je de onderliggende gevoelens kent. Maak eens een afspraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
emoties zijn niet te genezen. je zal door elke fase moeten. doe je het niet goed dan kan je opnieuw beginnen want anders gaat het je beperken.

helaas, er is geen pilletje voor. men moet hier doorheen op de juiste manier, eventueel met hulp.

de liefde gaat door de maag? dit snap ik even niet.
eetstoornis door een verleden? dan is het zeker aan te raden om met de oude belevingen aan de slag te gaan!