Wat is het sterkste slaapmiddel zonder recept?

Geen alarmbellen, puur nieuwsgierigheid.

13 jaar geleden
in: Psyche
104.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel dat je van Goede Vraag vooral wakker blijft Annswers ;o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, som, dat had ik ook willen zeggen. LOL
liveisgreat
5 jaar geleden
.Slaapstoornissen kan je in 2 categorieën verdelen: inslaapstoornissen en doorslaapstoornissen. De oorzaken kunnen heel divers zijn: een dieperliggende oorzaak, een tijdelijke stressperiode (bv. examen, scheiding, rouw...), hormonaal (in de overgang kan je slaapstoornissen ontwikkelen) enz. Net zoals bij de medicinale slaapmiddelen, moet je ook bij de alternatieven kijken of het over een middel gaat dat helpt bij inslapen of een middel dat helpt bij doorslapen. En of het dus geschikt is voor jouw slaapprobleem.
Om eerlijk te zijn, als ik langere tijd niet kan slapen is het enige wat helpt een aangepast slaapmiddel. Soms als ik het 2 of 3 dagen neem is het patroon van wakker worden doorbroken en slaap ik de volgende dag zonder middel gewoon door. In hele zware periodes mag men m.i. ook gerust langer een slaapmiddel nemen. het is de hel om dan wakker te liggen.
Voor de rest: zie bij de antwoorden en zoek een middel uit dat bij jouw specifieke slaapprobleem past.

Het beste antwoord

Wat vrij verkrijgbaar is:

Valeriaan heeft een licht rustgevende werking en bevordert zo dat u in slaap valt. De werking begint binnen een half uur en houdt ongeveer vier uur aan.

Sint-janskruid is een kruidenmiddel dat wel wordt gebruikt bij slapeloosheid. Of en, zo ja, hoe het middel werkt is niet bekend. Wellicht beïnvloedt het natuurlijk voorkomende stoffen in de hersenen.

Melatonine is een hormoon dat in de hersenen wordt gemaakt. Men denkt dat melatonine iets met het bioritme van de mens heeft te maken. De afgifte komt 's avonds op gang. Onder invloed van licht wordt de melatonineafgifte weer minder. Melatonine wordt gebruikt bij inslaapstoornissen.

Wat het sterkste is, wat het beste helpt, is persoonsafhankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Warme melk met anijs.
Niet om flauw te doen, maar ff serieus: Middelen die zonder recept verkrijgbaar zijn, mogen niet verkocht worden als 'slaapopwekkend', enkel als 'rustgevend' (en slaap is vaak toch een soort overtreffende trap van rust, toch? Dus waar hebben we het over jongens, maar goed). Receptvrije rustmiddelen, kun je krijgen in allerlei homeopathische vormen, soorten en maten.

Daarnaast zijn er paracetamols verkrijgbaar met een minieme hoeveelheid codeïne er in. Codeïne, bij voldende hoeveelheid, is slaapopwekkend. Probleem is dan alleen: daarvoor heb je zoveel van die paracetamols nodig, dat de pijn van het gat in je maag je wel zal wakker houden denk ik.

Toegevoegd na 40 seconden:
voldende = voldOende (natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melatonine is vrij in de verkoop. Dit product is geheel natuurlijk en een lichaamseigen stof doorgaans die je aanmaakt door je je bijvoorbeeld aan zonlicht bloot te stellen. Voor mensen die niet vaak buiten komen of 's nachts werken is dit een goeie en zeer veilige oplossing om toch nog aan een goeie slaaprust te komen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melatonine is zeker slaapopwekkend ! Echter sommige mensen ondervinden een soort anti - effect . De meeste mensen zullen bij het gebruiken van ongeveer 2-2.5 Mg melatonine , na een uurtje heerlijk gaan gapen . 2 tot 2.5 Mg is 20 tot 25 van die mini pilletjes die je bij de drogist kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melatonine helpt alleen als de oorzaak van het niet in slaap vallen een tekort aan melatonine is.
Zeker voor mensen die overdag moeten slapen kan het goed helpen, omdat je minder melatonine aanmaakt overdag. Maar zoals Goldenten al op merkt, voor een beetje effect moet je wel een handvol slikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o nee, niet slaap opwekkend? kom vanaaf maar eens kijken, na ongeveer een half uur na inname begin ik ontzettend te gapen en wordt misselijk van moeheid. kan geen toneelspel zijn dunkt me.;)
Een glas sterke drank. Bv een pure raki. Wij noemen dat in het turks leeuwen melk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker mee eens, Babyface, maar teveel verstoord dan wel weer de diepe slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja niet teveel een klein glasje is genoeg. Maar wel puur. Geen water erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hehe :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan die beyaz peynir er ook bij?
Volgens mij zijn dat van die producten die gemaakt worden van het gewas die als een bloesem zitten in die vijfvingerige bladen. Oftewel hennepproducten. Dat is zeker het sterkste van de niet / amper schadelijke niet-chemisch gefabriceerde slaapmiddelen. Zeer zeker niet dodelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je neemt en grote mok met eender welke melk (bij voorkeur volle chocomelk), 2 minuten opwarmen in de microgolf en doet er vervolgens een geut whisky of cognac in. Eventueel aanzoeten met honing of suiker en binnen het half uur ben je vertrokken. Een grog, zo noemen we 't hier. Dit drink ik wanneer ik er vroeg in wil liggen en lekker door kan slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amsterdam vindt je op bijna elke hoek wel iemand die je maar al te graag wat ketamine verkoopt.
Geen vragen, geen recept, maar je bent wel zó onder zeil!

(Geen alarmbellen, puur ter informatie. Want de sterkste slaapmiddelen koop je niet in de winkel.)

Wil je het legaal houden, dan vindt je je heil in de coffeeshop.
Slapeloos? Een jointje doet wonderen!

Anders ben je toch echt aangewezen op valeriaan of alcoholische drank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou L-tryptofaan kunnen proberen. Als je een tekort aan dit aminozuur hebt kan het als een geweldig slaapmiddel werken. In het stukje op bijgaande website staat meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een deugdelijk Belgisch trappist biertje zoals Westmalle Tripel. Een stuk of 3 volstaan voor de doorsneebelg. Voor Heinekendrinkers volstaat al een half glas....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het sterkste slaapmiddel dat ik ken, zonder recept, en zonder bijwerkingen, is een cursus autogene (alpha) training , mindfulness, of zelfhypnose. Als je dit soort technieken beheerst kun je door "visualiseren" zelf onze eigen chemische fabriek - want dat is ons lichaam - direct aansturen en de juiste slaapmiddelen intern fabriceren. En omdat die "slaapmiddelen" precies op de goede plek terecht komen - en alleen maar daar - zijn er geen negatieve bijverschijnselen.
Vergelijk: door hardlopen endorfinen aanmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brainwaves
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zeer weinig middelen die niet schadelijk zijn al is het alleen maar omdat het signaal van slapeloosheid niet onderschat moet worden. Slapeloosheid is vaak een signaal van onderliggende kwalen. Kwalen die aandacht nodig hebben. Met een middel tegen slapeloosheid onderdruk je die signalen die je lichaam niet voor niets af geeft. Neem jezelf serieus en ga na wat de onderliggende oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valeriaanpilletjes, je schijnt al suffig te worden met autorijden. Ze zijn vrij verkrijgbaar bij de drogist.

Valeriaan is bekend om zijn rustgevende werking en is ook nog eens effectief bij bestrijding van zenuwpijn. Werkt ook tegen nerveuze spanning en tegen angsten, is krampopheffend en - stillend.
Voor de rustgevende werking kan je het combineren met
goudsbloem, st.janskruid, slaapmutsje en tegen slapeloosheid met Passieflora en hop.
amc
13 jaar geleden
Combinatie van factoren

Valdispert forte

Warm bad

Geen tv of pc een uur voor het slapen gaan

In bed even een paar pagina's lezen

Niet te warme kamer. Liefst raam beetje
open voor frisse lucht

Goede matras die je omsluit. Niet een waar je bovenop ligt. Dat is geen goede slaaphouding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysieke moeheid. Ontspanning door inspanning.
Zorgen dat je op een dag genoeg doet om echt moe te zijn, en een goede vaste bedtijd aanhouden. Dan slaap je al als je je kussen ruikt.
Alleen mentale moeheid kan je juist heel lang wakker houden ; het luie lijf moet ook wat werk verzet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Etizolam, zonder recept verkrijgbaar bij research chemicals winkels. Ook vallen ze straks nog binnen de aangescherpte wet.