Kunnen mannen/jongens echt niet netjes staande in de pot plassen ?

Ik heb een echtgenoot en 3 jongens.Elke keer als ik in de wc kom is er naast de pot gespettert.Ze plassen alle vier staande.Is het slordigheid of kunnen ze er echt niks aan doen dat ze spetteren ?
(Als ik het had geweten had ik de jongens zittend leren plassen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zittend plassen is voor veel mannen geen optie!
liza
een jaar geleden
waarom niet? Beter voor je blaas en lekker ontspannen

Het beste antwoord

Het is niet puur een kwestie van richten.

Zowieso is de straal 'ruw' en er worden dus spetters gevormd bij het vallen zelf. Daarbij klatert het vrolijk in de pot, en dan omhoog. Dus je krijgt een bepaalde hoeveelheid 'sproeiwater'. Tenzlotte kan het zo zijn dat de urine buis ietwat 'gedraaid' zit, waardoor de eerste seconden de uring niet recht het lichaam verlaat, maar onder een hoek. Wanneer dit gebeurd is niet te voorspellen! Vooral dat laatste kan een zeikboel veroorzaken op het toilet.

Zittend is veel schoner, maar soms lastiger voor de man, ivm 'uitdruppelen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Bij het staand plassen op een normale WC is het onmogelijk om geen spetters buiten de pot te hebben.
Ook al richt je nog zo goed, het spettert weer omhoog en uit de WC
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt,kort maar krachtig.+1
Neej, hij blijft spetteren.!
Alleen als je zittend plas is er niks aan de hand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liza
een jaar geleden
dan ga je toch lekker zitten, beter voor je blaas. en ruim t anders zelf op.
De enige manier tegen spetteren is om eerst wc papier of keukenpapier in de pot te leggen en dan daarop mikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat doe ik ook altijd tegenwoordig. Alleen onder water wil het nog wel eens aankoeken.
vraag of ze dan zittend willen plassen gooi het gewoon in de groep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 21 jaar en ik kan nog steed niet mikken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liza
een jaar geleden
ga dan zitten, ook veel beter voor je blaas
Mannen en jongens kunnen ongetwijfeld prima mikken, maar op het toilet lijkt dat inderdaad onmogelijk. Zal iets te maken hebben met de straal niet meten goed op druk kunnen krijgen ofzo.

Natuurlijk is dat voor een deel slordigheid (ik heb mijn echtgenoot, in dit vrouwenhuishouden, nog nooit kunnen betrappen op spetteren; die is veel te zuinig op zijn voegen en zijn tegels) , en alles wat hier op visite komt , onder de 10 is en geen vrouwtje is (neefjes enzo) wordt inderdaad door mij geacht te gaan zitten. Wat ze thuis doen moeten ze zelf weten, maar van mij leren ze dat je bij een ander netjes gaat zitten. Gelukkig leren mijn zussen ze dat ook.

Wie overigens ooit openbare toiletten heeft schoongemaakt, weet dat vrouwen ook een drama kunnen zijn, vooral het type dat denkt dat ze hygienischer af is als ze boven de pot gaat hangen ; gatverdegatver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echtgenoot zou spetteren weet iedereen ook meteen dat hij het was.Ik bedoel,misschien zijn mijn jongens minder zorgvuldig omdat ze altijd een broertje de schuld kunnen geven.
Ik zal de minduim compenseren,dat was niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, die min zal wel van zo'n 'echte kerel ' komen die denkt dat je homo wordt als je gaat zitten ofzo. Die zijn d'r.....
Ik denk dat je aan het spetteren niks kunt doen. Het klettert nou eenmaal van een grotere hoogte naar beneden dan zittend. Overigens zou je ze wel kunnen aanleren dat ze in ieder geval de rand van de pot schoonvegen. Doet mijn vriend ook (uit zichzelf!!) en het scheelt een hoop viezigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel, vergt wel enige training, maar ik plas staand zonder dat er een spetter op of over de rand gaat.
Bij de WC's met plateau is het moeilijker(lees: bijna onmogelijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
al jaren werk ik bij een bedrijf wat wc's neerzet biij grote evenementen.
en elke keer zijn de dames toiletten het smerigste omdat vrouwen boven de pot gaan hangen.
dus vrouwen kunnen ook niet richten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vrouwen niet kunnen richten lijkt mij fysiek duidelijk verklaarbaar.
liza
een jaar geleden
dan zou er een potje aan de muur moeten hangen met schoonmaakmiddel, zodat je de bril kan schoonmaken. Doe dat altijd in toiletten waar zoiets hangt en anders....ja wie wil er nu op een vieze bril zitten. Een plastic plastuit, de ideale oplossing.
Volgens mij is het echt onmogelijk inderdaad op een gewone toilet...
Ben ik ff blij dat mijn vriend mooi gaat zitten bij mij thuis :-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je hoe het komt...

Ze zullen heus wel goed kunnen mikken. Maar als je nog precies op het "vliegje" plast, dan nog spettert het via de binnenkant van de pot er weer uit.

Dit voel je in de zomer, als je een kort broek aan hebt. Dus in de zomer ga ik zitten, maar met een lange broek aan blijf ik toch weer lekker staan. Vies he!

Je kunt ook andere tegels in de toilet plaatsen. Wit glans zie je niet alles. Mat grijs zie je alles op. Dus geen goede keuze.

Je hebt het moeilijk tussen de mannen. Ben bang dat je aan de minderheid bent.
Je hebt niet voor niets alleen maar jongens gekregen. Je zult vrede moeten vinden in de ergernissen die jongens je kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb toch liever een schoon toilet dan tegels waar je niets op ziet,ruiken doe je het wel.Ik heb trouwens wit glanzende tegels.
Verder heb ik het absoluut niet moeilijk tussen mijn mannen,het is erg handig om sterke jongens te hebben.
En ik hoef niet bang te zijn dat ze mijn kleding en make-up lenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je het toilet na elk gebruik schoonmaken. Zelf vind ik dat je wel overdrijft. Een schoon toilet is vies na het eerste gebruik. Een schoon toilet kan niet anders dan vies worden.
Of je maakt het na elk gebruik schoon (niet je jongens), of je doet dit regelmatig om de zoveel dagen en accepteer je dat een gebruikt toilet nooit schoon kan zijn. Een gebruikt toilet kan schoon ogen, waardoor je minder vies hoeft te kijken als jij het toilet OOK gebruikt.
Maar het IS niet schoon. Je geeft wel de jongens de schuld, maar misschien ben jij diegene met de smetvrees. Als dit zo is, vind ik het niet eerlijk dat de jongens dan de schuld krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste moet je mijn vraag beter lezen,ik vraag niet om oplossingen of advies,ik klaag niet.Hoe weet jij dat ik overdrijf ? Ten tweede dweil ik plasjes op de vloer liever meteen op omdat ik het niet lekker vind om er per ongeluk in te gaan staan (wat wel eens voorkomt). Ten derde heb ik me er min of meer bij neergelegd dat ik regelmatig moet dweilen voor ik kan gaan plassen.
De boosdoeners zijn dan naar school of ze hebben het niet gedaan.En ik geef mijn jongens idd. de schuld.Ik plas echt niet naast de pot.
Nee, daarom hebben wij als twee mannen zijnde een pissoir
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel herkenbaar, ben ook moeder van drie zoons. Heb jaren lang zgn plasstickers in de wcpot geplakt, deze verkleuren als je erop plast zodat het mikken een spelletje wordt. Het nadeel: De jongste stond met zijn handen op zijn rug te proberen om toch tegen het poppetje aan te plassen,maakte het spelletje iets moeilijker want gewoon mikken was zo simpel:)
Verder is de oudste bijna 2 meter, dan wordt het spetteren ook erger lijkt me.
Heb me er maar bij neer gelegd, heb wel eens gevraagd of ze wilde gaan zitten, maar dat werkt niet volgens de heren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:LOL: ik zie het voor me,zou mijn jongste ook kunnen doen.Zittend plassen gaan ze hier ook echt niet doen.Dat is voor meisjes.
liza
een jaar geleden
laat ze t zelf opruimen....toch te gek voor woorden dat jij hun zeik moet opruimen!!
Ook ik heb hier wel eens over nagedacht en ik ben tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk standaart een urinoir in badkamers cq kamertjes 100 zouden moeten komen, in plaats van ( in sommige gevallen ) een bidet.

Ik ben geen man maar volgens mij is het proleem dan opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar 1 oplossing: zitten.

Als je velletje maar even niet goed zit en je hebt pech zit er al een druppel naast. En het komt inderdaad weer terug geklatert.

Thuis ga ik altijd zitten. Alleen openbaar niet want dat vindt ik echt vies. In het buitenland neem ik altijd toiletseatcoffers mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dat kan bijna niet! Ik heb me aangewend om het zittend te doen,ook al omdat je dan beter uit plast,wat de toestand van je nieren ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, spetteren blijft voorkomen. Je kunt het er wel eens over hebben en vragen of ze een stukje wc-papier gebruiken om de rand af te vegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ze plassen allemaal keurig,dus ze hoeven de rand niet schoonmaken (volgens de kids).Het gaat ook meer om wat er op de vloer ligt.
Vraag eens aan je man of zoons of ze willen vertellen wat er gebeurd als ze in hun ondergoed in het toilet plassen. Dan weet je genoeg. M.a.w. je kunt dat niet voorkomen. Wat wel kan, is je mannen aanleren om het toilet netjes achter te laten. Dus stukje opvoeding, wat voor je man eigenlijk niet nodig zou moeten zijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stel de vraag juist hier omdat de jongens alleen naar elkaar wijzen.Ze plassen allemaal keurig en niemand heeft het gedaan.Als ik ze die vraag zou stellen zouden ze zeggen dat er niets gebeurd.
Dan praat ik over mijn zonen,mijn man maakt regelmatig de wc schoon.
Maar ik vroeg geen advies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt niet uit of ze naar elkaar wijzen, het overkomt hen allemaal, tenzij ze overstappen op zitten. Advies krijg je er gewoon gratis bij!
ik heb hier dus ook zo een man die niet kan "richten"..kga men zoontje ook al zittend leren plassen hoor :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liza
een jaar geleden
dan moet hij t zelf opruimen, normaalste zaak van de wereld