Onze ogen zijn het gevoeligst voor groen(evolutie dingetje) dus zien wij de groen(tinten) het best.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Goed argument, evolutie.
Plus.
Dat heeft te maken met de gevoeligheid van het oog.
Het oog ziet eigenlijk maar 3 kleuren: Groen, rood en blauw

Zie de tekening hieronder om te zien waar je ogen gevoelig zijn.
http://bin.snmmd.nl/m/uroyanuwfe20.gif

De kleuren die je dan het beste ziet zijn dan ook vaak te vinden in de veiligheidvestjes van hulpverleners en wegwerkers e.d.

Ik noem het maar altijd de kleuren: fluoriderend groen, fluoriderend rood/oranje en fluoriderend blauw.
Reddie
6 jaar geleden
Goed argument, veiligheidsvestjes.
Plus.
ik denk dat we blzau het beste zien, maar we er het minst gevoelig voor zijn door deze kleur de voorlaatste donkere kleur is na zwart is de allerdonkerste kleur, de mens kan zien wit is de lichtste kleur - wit blauw en zwart zien we het allerbeste
RGB 255 255 255 (wit) + RGB 000 000 255 (blauw) + RGB 000 000 000 (zwart)
ik heb dit zelf ondervonden de mens ziet wit blauw en zwart het beste alle andere kleuren zien we niet zo goed als mens omdat we blauw moeten kunnen zien of iets slecht is (beschimmeld) en zwart & wit zien we goed omdat de mens deze kleuren nodig hebben om licht en donker te kunnen zien (al is kleur in zwart & wit en alle andere kleuren iets dat onze hersenen licht info tot een beeld maakt - niet iets dat er is er is enkel donkere en lichtere lichtstralen die een brein omzet - zowel bij de mens amls alle andere wezens op aarde alvast)
Toegevoegd op 15 augustus 2020 18:24: tekst