Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er antipsychotica zonder anti-cholinerge werking, dus waarbij je mond niet droog aanvoelt?

Ik slik 300mg quetiapine en ik heb last van een droge mond en daardoor stinkt mijn mond heel snel hoe vaak ik ook tandenpoets en vooral mijn tong reinigt met een tongschraper het word snel weer wit. Mijn psychiater wilt het mischien ophogen maar ik wil van die droge stinkende mond en tong af dus bestaat er een middel waarbij je dat niet krijgt? Ik heb een sociale angtsstoornis en dit helpt met de irrationele pieker gedachtes, makkelijk in slaap vallen zonder uren te piekeren over wat ik fout deed en zei . Dat mijn mond stinkt zorgt wel dat mn sociale angst erger word omdat i dan niks durf te zeggen bang dat anderen het ruiken

6 jaar geleden
30

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, er zijn antipsychotica zonder anti-cholinerge werking. Deze medicijnen hebben geen invloed op de speekselproductie, waardoor je mond niet droog aanvoelt. Vraag je arts welke medicijnen voor jou geschikt zijn.
(Lees meer...)
Bronnen:
een maand geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding