Is Euthyrox belastend voor de lever?

Ik slik 20 mcg

6 jaar geleden
2.5K
Cryofiel
6 jaar geleden
Kun je deze vraag niet beter aan de apotheker of de arts stellen?
tinus1969
6 jaar geleden
@Annswers Is er een speciale reden dat je je zorgen maakt om je lever?

Het beste antwoord

Dat staat niet vermeld in de bijsluiter. Bovendien slik jij een zeer lage dosering, want het is minder dan de laagst vermelde hoeveelheid voor volwassenen en ongeveer de helft van wat een kind zou kunnen gebruiken als startdosis. Dus wat dat betreft hoef je helemaal geen angst te hebben voor gevolgen voor jouw lever.
Amadea
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Levothyroxine (de werkzzme stof in euthyrox) is een lichaamseigen stof. Je slikt het, omdat je lichaam niet (of iig niet genoeg) levothyroxine maakt.
De hoeveelheden die je binnenkrijgt, dus ook nog steeds hoeveelheden waar je lichaam normaal mee kan omgaan. Kortom, het is geen (abnormale) belasting voor je lever.