Bevatten Omega3-pillen Omega3 van goede kwaliteit?

Omega3-vetzuren zijn nuttig voor het lichaam. Nu zijn er mensen die, om welke reden dan ook, te weinig Omega3-vetzuren binnenkrijgen. Voor hen zijn er (onder andere) pillen/supplementen met Omega3.

Vanuit de alternatieve hoek wordt soms beweerd dat Omega3 nuttig en nodig is, maar dat de Omega3-pillen die je kunt kopen "niet goed" zouden zijn. Zo zou de Omega3 die er bij de productie is ingestopt "helemaal kapot" zijn doordat de pillen tijdens het productieproces zijn verhit. Of er zou iets anders grondig mis zijn met de Omega3 in de pillen. Volgens sommigen zou er zelfs nauwelijks Omega3 in de pillen zitten, en voor zover het er al in zit zou het "nutteloze", want "kapotte" Omega3 zijn.

Mijn vraag is: zit hier een grond van waarheid in?

Bestaat er zoiets als "kapot Omega3"? Zijn deze Omega3-supplementen echt zo nutteloos omdat het Omega3 tijdens de productie "kapot" is gemaakt, zodat er nauwelijks nog nuttig Omega3 in deze supplement-pillen zit?

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, Omega3-pillen bevatten Omega3 van goede kwaliteit. Het is belangrijk om te controleren of de pillen gecertificeerd zijn door een betrouwbare instantie, zoals de FDA.
Bronnen:
4 maanden geleden