Kan je hoofdpijn krijgen van hevig bloedverlies?

Ik menstrueer nu al ruim een halfjaar dagelijks. Loop hier ook voor in het ziekenhuis, maar daar gebeurt al ruim een jaar vrij weinig. Nu is het dus zo dat ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer hoofdpijn krijg en op dat moment ook heel wazig zie. Merk ook dat ik steeds vermoeider raak maar van de hoofdpijn vraag ik me toch af of dit hiermee te maken heeft..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
dat kan heel goed, je verliest extra bloed. Word je Hb waarde ook gemeten? Die kan goed heel laag zijn.
Amadea
6 jaar geleden
Bij het gebruik van hormonale anticonceptie is er geen sprake van menstrueren, @Flierefluitje.
Erna55
6 jaar geleden
Ga naar de huisarts met voor je huidige klachten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb eerder de pil, spiraaltje en prikpil gehad, maar die maakten het nog erger waardoor de gynaecoloog besloot ermee te stoppen. Dus momenteel gebruik ik helemaal geen anticonceptie. Bleek dat ik adenomyose heb. Ben verder geen vegetariër. Was laatst wel gemeten dat zowel mijn bloeddruk als rode bloedlichaampjes erg laag waren.. slik nu ook veel paracetamol tegen de pijn en krijg volgende week een second opinion bij een ander ziekenhuis, maar word nu ondertussen echt doodmoe van de pijn gezien ik ook gewoon moet werken en leuke dingen wil doen en daar nu echt in beperkt word.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou deze vraag toch echt voorleggen aan jouw huisarts en desnoods vragen om een doorverwijzing naar een gynaecoloog
Erna55
6 jaar geleden
Het ziekenhuis gaat je adeomyose behandelen. Ga naar de huisarts voor je klachten ( mogelijke bloedarmoede ).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adenomyose
Adenomyose is endometriose in glad spierweefsel.
Over adenomyose heb ik geen specifieke kennis, over endometriose wel.
Daar is zeer veel aan te verbeteren met voeding.
Te lang verhaal om hier neer te zetten, maar begin eens met alles biologisch en volledig vrij van toegevoegde suikers.
Wel goed vlees blijven eten, straks in de winter (mag ook nu) weer lekker stoofvlees met vetrandjes.
tinus1969
6 jaar geleden
Langdurig paracetamol slikken geeft ook allerlei bijwerkingen, waaronder, heel verrassend: Hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2 weken geleden weer een uitstrijkje laten maken. Vorige keer PAP2 en nu PAP3a dus we gaan nu een kolposcopie maken met eventuele afname van biopten. Hopelijk zal dit helpen om deze en andere klachten te laten verdwijnen. Maakt me toch wel nerveus dit. Mijn leeftijd ligt behoorlijk onder het gemiddelde wat dit alles betreft.

Antwoorden (2)

Je kan van langdurig bloedverlies last krijgen van bloedarmoede.
Symptomen:
Een bleek gezicht;
Bleke lippen;
Een abnormale vermoeidheid;
Koude handen en voeten;
Duizeligheid en kortademigheid, zelfs na een geringe inspanning;
Ook oorsuizingen en hartkloppingen komen voor.

Een redelijk betrouwbare zelftest om vast te stellen of u aan bloedarmoede lijdt, is de volgende: trek het onderste ooglid omlaag en bekijk de binnenkant. Is de kleur bleek in plaats van rozerood en zijn er geen adertjes te zien, dan is de kans groot dat u bloedarmoede heeft.
Laat het dan ook nog door een arts vaststellen. Een juiste behandeling is namelijk afhankelijk van de vorm, en daarmee de oorzaak, van bloedarmoede.

Als dit niet het geval is kunnen je klachten ook goed komen door je hormonen. Die zijn duidelijk niet helemaal in orde, wat ook kan zorgen voor hoofdpijn en vermoeidheid.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja dat kan zeker!
Hoofdpijn kan een seintje zijn van je hersenen dat ze te weinig bloed krijgen. Door het dagelijkse bloedverlies kan je hart minder bloed door je lichaam pompen en dus ook je hersenen krijgen minder bloed. Dit verklaart ook de vermoeidheid, je hersenen nemen energie op uit het bloed.
Het is daarom heel belangrijk om veel te drinken om je bloedvolume zo veel mogelijk aan te vullen!

Blijf zeker naar de oorzaak zoeken!

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik denk ook dat het goed is om deze hoofdpijn en vermoeidheid aan te geven in het ziekenhuis, meer informatie is altijd welkom!