Hoe kan je spierpijn snel laten verdwijnen/genezen?

Ik ben zaterdag gevallen met de motor met rijles. Ik heb nu best wel veel spierpijn bij mijn armen/schouders en dan voornamelijk links. Ik heb namelijk een soort sliding gemaakt naar links en heb de klap opgevangen met mijn armen. Alleen al mijn linker arm omhoog doen verneem ik het. Ik kan nog best dingen optillen enz maar ik verneem dat het wat pijnlijk is. Daarom gebruik ik nu voltaren crème. Mijn vraag is nu of er andere mogelijkheden zijn om dit wat sneller te laten genezen aangezien ik in een aantal weer moet rijden.

Toegevoegd na 39 seconden:
Aantal dagen weer moet rijden*

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Warmte is een probaat middel om de pijn te verzachten. Dat kan met crèmes en hotpacks, een warme douche of, beter nog: een warm bad, dat heerlijk ontspant.

Het voordeel van verwarmende stoffen is dat ze een weldadig gevoel geven en de doorbloeding van het spierweefsel - mits dit niet te diep ligt - verbeteren. En door een betere doorbloeding herstel je sneller.
fremar
6 jaar geleden
inderdaad met warmte, en vooral proberen te blijven bewegen anders worden je spieren stijf en wordt het nog erger. eventueel paracetamol 3 keer per dag 2
succes!