Hoe kan ik acuut doorbraakbloedingen stoppen?

Ik heb al ongeveer een week last van doorblaakbloedingen of tussentijdsde bloeding dus niet mijn regels want ik slik mijn pil al aan de 2 de week. Misschien komt dat omdat dit de 2de keer is dat ik mijn pil doorneem dat ik ze krijg? Maar ik heb een vriend en wil graag straks seks hebben met hem hoe kan ik ervoor zorgen dat deze stoppen of mindert en dat ik toch naar bed gaan kan? Wat moet ik doen? Tijdens de seks zal de bloeding dan stoppen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Als je veel doorbraakbloedingen hebt, dan is de dosering van je pil niet goed. Overleg met je huisarts of apotheek

Antwoorden (1)

"Als je een doorbraakbloeding krijgt terwijl je de pil hebt doorgeslikt (dus langer dan 3 weken achter elkaar) is het raadzaam om meteen te stoppen met de strip. Je lichaam geeft aan dat het tijd is om ongesteld te worden, dus het is het beste om daaraan toe te geven. Slik je de pil niet door, dan moet je de strip gewoon afmaken, omdat hij anders niet meer betrouwbaar is. Voor meer informatie wanneer je pil wel / niet betrouwbaar is, kun je terecht in de bijsluiter die je bij je pil krijgt. Twijfel je, vraag dan altijd even je apotheker of huisarts om advies.

Verder kun je er niets aan doen. De pil blijft overigens wel betrouwbaar tijdens zo'n doorbraak."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
N.B.: Op de website info.nu kan iedereen schrijven wat hij of zij maar wil. De informatie op die website is niet per definitie betrouwbaar.