moet een spierscheur/trauma altijd gehecht worden?

Hallo, ik vermoed dat er een beschadiging is aan mijn kuitspier. 4 dagen geleden heb ik me gesneden en op die plek doet het nu nog net zoveel pijn en ik kan mijn voet niet goed bewegen (lopen gaat zeer moeilijk). Mijn huisarts zegt dat het wel mee zal vallen en weet niet of het nog gehecht kan worden. Volgens hem moet ik later nog wat therapie volgens om mijn been weer te laten functioneren . Is het niet een betere optie om zsm bij een plastisch chirurg de spier te laten hechten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk zelf dat zolang het (je been zelf) niet gehecht hoeft te worden, er ook geen spier geraakt zal zijn. Als je twijfelt kun je natuurlijk nogmaals langs de huisarts (of een andere in de praktijk als die aanwezig is).
In principe ben je voor een hechting al wel te laat. Hoe diep is de snee?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld. De opperhuid is al wel gehecht afgelopen woensdag, en twee verschillende huisartsen zeggen dat het wel zo diep was dat er vanalles geraakt kan zijn (het was ongeveer 3,5 cm diep en 8-9 cm lang , redelijk horizontaal).
Ik twijfel vooral omdat ik eerder in mijn arm eens een spier kapot heb gehad en toen mijn arm vanbinnen en vanbuiten moest worden gehecht en er ook gips omheen kwam.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah op die manier. Ik zal een antwoord geven.

Antwoorden (1)

''Een derdegraads spierscheuring dient aanvankelijk operatief behandeld te worden. Bij een eerste- en tweedegraads spierscheur volstaat het volgen van een revalidatieprogramma bij een fysiotherapeut en is een bezoek aan het ziekenhuis meestal niet nodig. ''

Ik ga er vanuit dat jij een eerste- of tweedegraads spierscheur hebt. Op de site van de bron staat een filmpje. Je kunt zonder verwijzing bij een fysiotherapeut terecht en die weet vaak wat je moet doen.
Spieren herstellen het snelste als je daarnaast voldoende eet (niet gaan afvallen nu) en daarbij voldoende eiwitten binnenkrijgt.