Er zijn kuurtjes verkrijgbaar die je moet slikken, maar er zijn tevens zalfjes en vloeistoffen op de markt, die je rechtstreeks aan kunt brengen. Het is ook aan te raden om schimmeldodend poeder in je sokken en eventueel schoenen te strooien. Niet alle schimmels gaan dood door een wasbeurt.

Was je voeten zonder zeep en droog je voeten vooral tussen je tenen goed af. Draag katoenen of wollen sokken en goed ventilerende schoenen. Je hoeft de schimmelnagel niet te verwijderen. Als de nagel vervormd is, kun je hem het beste bijwerken met een puimsteen of een vijl.

Het kan maanden duren voor een schimmelnagel helemaal genezen is. Het kost veel tijd voordat de aangetaste nagel is uitgegroeid. Het is dus eigenlijk een kwestie van goede verzorging en veel geduld. Bij de pedicure kun je eventueel een kunstnagel over je eigen nagel laten aanbrengen. Dan ziet het er in ieder geval mooier uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schimmelnagels zijn erg hardnekkig en door natuurlijke lichte middelen niet beinvloedbaar. Je kunt wel kijken of je erger kunt voorkomen door voethygiene, regelmatifg andere sokken en schoenen aandoen en antischimmelpoeder op je tenen te doen.
De antibioticakuren zijn vaak in verhouding paardemiddelen zonder de garantie dat het uiteindelijk helpt. Houd de nagels aan de onderkant zo schoon mogelijk. Dit gaat het beste als de tenen even in het water zijn waardoor het materiaal verzacht en beter verwijderd kan worden. Modelleer de nagels goed en veil de oppervlakte van de nagel wat glad. Ben lief voor je voeten. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook lange tijd last gehad van schimmelnagels en "zwemmerseczeem" (wat in feite dezelfde oorzaak heeft). Ook altijd voorstander geweest van natuurlijke middelen, maar voor één keer eens mijn principes opzij gezet en de farmacie gevolgd: een kuur met Lamisil ondergaan. Sindsdien al jaren vrij van schimmelnagels en nog geen seconde spijt ervan gehad. Mijn advies is dan ook om niet langer te twijfelen.
Als het echt een lokaal probleem is beperkt tot de nagel zelf, dan helpt Nailner ook goed. Voor u dan wellicht minder een drempel omdat dat extern aan te brengen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het schijnt dat deppen met tea-treeolie soms helpt.