Bevatten kledinghangers nikkel?

Toegevoegd na 54 minuten:
Ik werk nl in een kledingwinkel en bij mij is onlangs een nikkelallergie geconstateerd. In hoeverre kan ik dat controleren dat ik van de hangers eczeem op mijn handen krijg?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

De kledinghangers die geheel (dus ook de haak) van kunststof zijn niet.

Houten of kunststof hangers met een metalen haak bevatten meestal wel nikkel. Ook hangers die volledig van rvs zijn bevatten nikkel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je in het dagelijks leven ook andere dingen aanraakt waar nikkel in is verwerkt, dan kun je niet 'aantonen' dat je allergie alleen van de hangers in de winkel komt.

Ook munten van 1 en 2 euro bevatten nikkel. De meeste roestvast stalen dingen bevatten nikkel (denk aan dingen in de keuken of badkamer) en soms ook deurklinken.

Om contact met het metaal van de hangers te vermijden kun je jezelf aanleren om de hangers niet bij de haak vast te pakken, of om dunne stoffen handschoentjes te dragen. Let ook op eventuele metalen stangen waar de hangers aan hangen, ook die zouden nikkel kunnen bevatten.
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Uitstekend antwoord. Plus.