Kunnen blinden oogontstekingen en doven oorontstekingen krijgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
7 jaar geleden
Ja natuurlijk, waarom zou dat niet kunnen denk je?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat het niet werkt wil niet zeggen dat het niet aanwezig is
Ritsuka
7 jaar geleden
Als een blinde een oog heeft, kan het ontstoken raken. Kans kan wel kleiner zijn, omdat het oog vooral dicht zit en de blinde persoon er minder aan zit.

Het beste antwoord

Alle weefsels kunnen ontstoken raken. Dus, zolang de blinde nog (een deel van) zijn ogen heeft kan dat weefsel ontstoken raken. Dat noemen we dan een oogontsteking.

Hetzelfde geldt voor de oren van de dove: heeft hij nog een deel of alles van zijn oren, dan kan dat ontstoken raken.
(met 'oor' bedoel ik niet alleen de oorschelp, maar ook het midden- en binnenoor)
SimonV
7 jaar geleden
Hier valt geen speld tussen te krijgen.
Plus.