Waarom doet mijn rechter oog raar, na punt papier?

Hallo allemaal,

Ik weet niet hoe ik het gaat uitleggen, maar ik doe het zo goed mogelijk.

Ik ben een 18 jarige jongen.

2 jaar terug kreeg ik punt papier in mijn oog. Vanaf toen, deed mijn rechter oog beetje raar. Kon iets minder scherp zien, tijdens het kijken zie ik mijn neus in beeld, best irritant. Ook tijdens het slapen als ik mijn oog dichtdoe, merk ik dat iets is met mijn rechteroog (dat had ik nooit eerder gehad). Dus slaap ik meestal op die kant van de oog, om het gevoel te verminderen.

In begindagen had ik pijn, maar nu is de pijn weg. Ik heb nu alleen last van neus in beeld, iets minder scherp zien, maar dat komt wss omdat de neus in de ooghoek zit. Dat had ik ook nooit eerder gehad. Opzich best grappig en raar dat ik mijn neus zie tijdens het kijken (alleen het rechter oog).

Ik dacht dat mijn oog is beschadigd. Maar de huisarts en oogarts zagen geen beschadiging ofzo. Opticien geweest, hele kleine plus, geen verschil met bril. Maar wat dan wel...? Ik heb geprobeerd met veel water op te lossen.

Dus vraag ik me af wat ik nu heb? Ik hoor het graag, misschien dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt? Kan het worden hersteld, anders loop ik mijn leven rond met vervelend oog.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het gevoel is zo: het lijkt alsof iemand mijn oog aanraakt of iets zit. Dus bv. je vinger op huid leggen, zoiets. Die (lichte) druk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet wat je hebt . Maar ik deel je mijn ervaring . Een jaar of 10 terug waaide er iets in Mn oog . Althans zo voelde het . Eerst zelf spoelen met het borrel glaasje en gekookt water nee toen de huis arts . Het bleef irriteren . Toen naar de oog specialist nee niks te zien alleen irritatie . Het ging mij steeds meer irriteren kreeg er wel een soort irritatie hoofdpijn van . Weken van gezeur . Loop een echte ouderwetse opticien binnen ( niet van een keten ) hij kijkt met zo'n apparaat zegt ik mag het niet doen ik zeg doe het maar . Hij trekt er een mini splintertje uit . Alles klaar. Ik heb daar maar een te dure bril gekocht met een blij gevoel .

Het beste antwoord

Misschien heb je een strontje In je oog. dat is een soort klein puistje, dat in, of buiten je oog zit. Je kan misschien ook naar een therapeut gaan of zo iets. Misschien wil je geopereerd worden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Puistje? Met mijn blote oog zie ik niks. Naar therapeut. Als ik mag vragen, wat kan hij doen? Operatie is laatste optie. Maar hoe kan dat de puistje niet weg is na 2 jaar? Btw. Mijn ooglid heeft soms zon rimpeltje. Na keer knipperen is t weg. Volgende dag komt ie weer terug. Maar hoe kan dat ik mjjn neus zie?