Is altijd kauwgom kauwen slecht voor je?

Als het suikervrije kauwgom is.

Toegevoegd na 3 uur:
Toevoeging:
ik heb het over één kauwgompje per dag,
maar wel de hele dag kauwen... is dat slecht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.9K
Amadea
10 jaar geleden
Alles waar té voor staat is niet goed. Lees maar wat het gevolg kan zijn: http://www.proud2bme.nl/Proud2B-eat/Te_veel_kauwgom_kauwen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb bijna altijd kauwgom in me mond,ik heb me nooit afgevraagd of dat nou slecht is eigenlijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet goed voor je gezondheid, kun je slapend ook kauwen?
"altijd"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea @Rikkierik @ Laurena :
Ik vraag naar altijd [niet TE] , tot voor kort had ik a.l.t.i.j.d. kauwgom in mijn mond, ik kauwde altijd kauwgom... met reden dat wel.
's Morgens nam ik één kauwgompje en dat behield de hele dag zijn smaak, later een jaar of 10/15 geleden was de smaak binnen ongeveer 2 uur weg.
En nee 's nachts kauwde ik niet, soms vergat ik mijn kauwgom weg te gooien voor het slapen gaan, gevolg was een vastgeplakte/ uitgedroogde kauwgom tegen je kiezen... niet fijn.

Het beste antwoord

Kauwen van kauwgom goed zijn voor de werking van het geheugen volgens een onderzoek in 2002. In 2011 is dat weer enigszins teruggenomen.
Het kauwen kan wel stress reduceren en iemand kalmeren.
Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan, maar eigenlijk is er geen eenduidig resultaat te vermelden.
Mogelijke slijtage van je kaakgewrichten wordt ook wel gemeld, maar zou te verwaarlozen zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kauwgom
Nog wat meer info:
http://www.energy-life.nl/lifestyle/kauwgom-een-kick-voor-je-hersenen

Toegevoegd na 16 minuten:
"Kauwen van kauwgom ZOU goed zijn voor de werking..."

Antwoord op je vraag is m.i. dus: altijd kauwgom kauwen is niet slecht. Maar alles waar "te" voor staat, behalve "tevreden", is niet echt okee ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"altijd kauwgom kauwen is niet slecht."
"Maar alles waar "te" voor staat, behalve "tevreden", is niet echt okee." Waar of wanneer staat hier "TE" voor? begrijp je niet :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ALTIJD kauwgom kauwen lijkt mij ietsje TE.
Altijd als in: 24uur per dag ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
... ik slaap ook ... echt waar ... soms... wel iedere nacht! :))
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WOOOOOOOOOOOOOOO heej, nou, dán is het niet TE *grinnik*

Andere antwoorden (2)

Kauwgom met suiker is slecht voor je gebit. Maar de meeste kauwgom is suikervrij. Tegenwoordig zitten er zelf stofjes in sommige kauwgom die heel goed zijn voor je tanden en gaatjes kan helpen voorkomen. Als je met mate kauwgom eet is het niet slecht voor je.

Heel veel kauwgom eten is niet zo goed. Het geeft een laxerende werking, je kunt er pijn in je maag en darmen van krijgen.

Toegevoegd na 14 uur:
Na je toelichting:Te veel kauwen kan de kaakbeenderen beschadigen of kaakkramp veroorzaken.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Altijd een goed en duidelijk antwoord die Willem Wever +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@fremar : Je begrijpt mijn vraag denk ik verkeerd. Ik heb het over "altijd" kauwen niet over heel veel kauwgom. Ik kauwde e.e.n. kauwgompje per dag, de hele dag... :)
Amadea
10 jaar geleden
Dat heb je niet in jouw vraag vermeld, Jodokus. De meeste mensen kauwen namelijk tien minuten of een kwartier op een kauwgompje. En lezen "altijd kauwgom kauwen" dus als de hele dag door een nieuw kauwgompje in je mond stoppen. Jij kunt de vraag beter voorzien van die extra informatie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea : Bedankt voor de tip, zo zie je maar dat mensen niet lezen wat er staat, maar zelf ..... invullen. @fremar: Van een laxerende werking heb ik nooit iets gemerkt en ook geen kaakkramp door gekregen.
Amadea
10 jaar geleden
Eh, Jodokus, het is andersom: jij verwacht dat mensen begrijpen dat jij met "altijd kauwen" het over "de hele dag kauwen op hetzelfde" hebt. Maar dat is dus niet zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik al zei, Amadea, mensen vullen in wat ze verwachten en ik verwacht kennelijk dat mensen niet iets invullen, maar lezen wat er staat.
Ook suikervrije kaugom is niet altijd goed voor je.
In bijna alle bekende kaugommerken zit aspartaam. Dit is een schadelijke zoetstof, waarvan je zeker niet te veel wilt binnen krijgen.
In de natuurwinkel kan je 100% natuurlijke kaugom met natuurlijke suikers krijgen.
Het constant kaugom kauwen zorgt er ook voor dat je dorstgevoel verminderd, door stimulatie van de speekselvloed. Belangrijk dus om extra goed op te letten dat je voldoende blijft drinken.