Ik heb zeker 39.5 graden koorts op dit moment en ik heb het ook erg warm maar heb verder geen pijn ofzo. is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.2K

Het beste antwoord

Ja, kan normaal zijn. Koorts is een normale reactie van je lichaam op een indringer (virus of bacterie). De verhoging van de temperatuur zorgt ervoor dat je lichaam de indringers kan verwijderen mbv je immuunsysteem.

Bij een temperatuur t/m 39,5 graad celcius hoef je verder geen actie te ondernemen maar kun je gewoon uitzieken. Als je je niet ziek voelt doe dan wat je wilt, maar luister daarbij wel naar je lichaam. Rust wat vaker en ziek gewoon uit. Blijf in ieder geval goed drinken. Je kunt een paracetamol nemen als je je beroerd voelt of pijn hebt, de temperatuur zal dan dalen en je voelt je over het algemeen wat beter. Maar als je je verder niet ziek voelt en geen pijn hebt hoeft dat niet, het is zelfs beter van niet.

Wanneer moet je een arts raadplegen:
• Als pijn, ondanks het gebruik van pijnstillers, langer dan drie dagen blijft aanhouden, doet u er goed aan een arts te raadplegen.
• Bij ernstige buikpijn, bij zware hoofdpijn die gepaard gaat met sufheid , verwardheid of misselijkheid dient u altijd een arts te waarschuwen.
• Als de koorts langdurig (vier dagen) hoog blijft of na een daling opnieuw stijgt, is het eveneens verstandig om een arts te raadplegen.

En altijd in geval van twijfel of ongerustheid.

Toegevoegd na 4 minuten:
Raadpleeg bij koorts boven de 39,5 ook even een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja dit is normaal
waarschijnlijk krijg je straks na het warm zijn het heel erg koud

Toegevoegd na 3 minuten:
beterschap nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh oké
ja dit is inderdaad normaal ik zal niet te warm in je bed gaan liggen ga lekker op de bank zitten ofzo minder warm en nog heel veel beter schap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor dit is volstrekt normaal.
Straks maar gewoon lekker slapen
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koorts is wel goed, het doodt het ziekmakende virus. Zorg ervoor dat je wat koeltjes gekleed bent op de momenten dat je het heet hebt en pak je weer dik (evt een warme kruik) in op de momenten dat je het koud krijgt van de koorts.
Belangrijk is dat je goed blijft drinken. Bouillon is met name erg goed, want dat vervangt het zout dat je hebt verloren door het transpireren.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand op GV kan je zomaar advies geven!!! Daar is een huisarts voor.
Als je twijfelt / bang bent: bel je huisarts op.
Vaak kan de assistente je advies geven en als zij het niet vertrouwt, dan overlegt ze met je huisarts voor eventuele andere stappen.
Beterschap en sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor, maar vind dit niet normaal.
Normaal is een T rond de 37° C.
Als de T niet zakt na een dag, ondanks een paracetamol, dan ras naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent waarschijnlijk wel ziek alleen in plaats van koppijn heb je het erg warm mijn broertje heeft het ook wel eens hij heeft dan super veel graden koorts maar nergens pijn doe iets rustigs (kijk lekker tv) haha.
beterschap

Toegevoegd na 1 minuut:
let er wel op of je vaker z'n hoge koorts hebt anders even arts raadplegen dan kan er wel iets mis zijn