Hoe reizen met e-sigaret?

Voor de vapers onder ons heb ik een vraag. Ik ga binnenkort naar Australie, ik reis via Amsterdam(Brussel vliegt niet naar Singapoer. Wel done Belgium) door naar Singapoer en van Singapoer naar Sidney. In Nederland, Belgie en Australie heb ik hier natuurlijk geen last van want in die landen is het gebruik van e-sigaretten niet verboden. Maar in Singapoer is het bezit, gebruik en verkopen er van veboden en dus ook het bezit verkopen en gebruiken van e-liquids met en zonder nicotine.

Maar nu is mijn vraag eigenlijk is er al iemand van jullie ooit in Singapoer geweest met een e-sigaret en hoe zit de wetgeving nu eigenlijk precies want ik ben op doorreis en ik kom eigenlijk niet in singapoer zelf ik blijf op de luchthaven. En kan ik hem het best in mijn koffer of in mijn handbagage steken want als je ze in je handbagage mee neemt worden ze afgenomen neem ik aan.

Alvast bedankt :-)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Amadea
7 jaar geleden
Bij de hoofdvraag zag ik zoiets als het volgende voor me: https://cdn.drawception.com/images/panels/2014/6-14/S2ZHs7T529-8.png
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wauw, maar dat is niet echt een antwoord op de vraag
ronron1212
7 jaar geleden
Nee @anoukske het is een reactie als er een antwoord komt staat dat onder antwoorden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ok thanks

Antwoorden (1)

In verband met brandgevaar in het vrachtruim is het tegenwoordig bij alle maatschappijen verboden om het in je koffer (vrachtruim) mee te nemen. In de handbagage kan en mag alleen als jouw maatschappij dit toestaat, en dan mogelijk nog onder voorwaarden. Als je naar Australie vliegt via Singapore gelden er sowieso een heleboel voorwaarden over wat je mee mag nemen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat weet ik i.v.m ontploffingsgevaar enzo. Maar het probleem is dat er in heel Singapoer een verbod is op e-sigaretten( Het bezit er van, de verkoop er van en het roken er van) dus ik zou graag een manier/oplossing hebben om mijn e-sigaret toch mee te kunnen nemen naar Australie. Zonder dat deze afgenomen word want als ik die in mijn handbagage mee neem word die afgenomen of mogen ze dat niet op een vliegveld omdat het internationaal grondgebied is?
Inekez1
7 jaar geleden
Je vroeg of je het het beste in koffer of handbagage mee kan nemen (laatste zin in je vraag). Maar je wil dus weten of het überhaubt wel kan om het mee te nemen via Singapore. Misschien een optie om het batterij-deel in de handbagage te doen en de rest in de koffer. Dan heb je in Singapore geen bruikbaar ding en in je koffer geen gevaarlijk onderdeel. Of... je neemt niets mee en gebruikt je vakantie als ultieme afkick-periode!