Hoe kun je zwelling in je mond door ontsteking kies verminderen?

Ik heb al een tijdje last van mijn kies. Er zit een gaatje. Nu heb ik gisteren een bbq gehad en sindsdien doet het superveel pijn en is mijn mond gaan zwellen. Er zit een ontsteking in.
Nu moet ik vanmiddag werken en ik zoek dus eigenlijk een noodoplossing om die zwelling te verminderen. Daarnaast zou vermindering van pijn ook fijn zijn maar zwelling is op dit moment het belangrijkst. Wie kan mij helpen?

P.s. ik hoef geen reacties dat ik naar de tandarts moet ofzo. Ik weet dat ik er heen moet en bedankt voor dat advies, maar voor nu zoek ik een noodoplossing

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
25.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je gezondheid gaat voor werken hoor.
Bel direct je tandarts en zorg dat je vandaag nog terecht kan.
Bel daarna je werkgever dat je om die tijd naar de tandarts moet vanwege een ontsteking.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is geen huis tuin en keukenmiddeltje dat helpt tegen een zwelling door een ontsteking, mocht je bang zijn voor de tandarts, ga dan op zoek naar een angsttandarts in jouw woonomgeving, angsttandartsen zitten door het hele land.
Mocht je bij de angsttandarts niet geholpen kunnen worden met een gewone verdoving, hebben zij vaak de mogelijkheid je onder narcose, of met behulp van lachgas te behandelen, waardoor je niets van de behandeling merkt. Dit is wel duurder dan de gewone tandarts, maar dan ben je wel geholpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik moet ook dringend naar de dokter, maar ik heb geen tijd. Volgende week maandag pas. Ik hoop dat ik dan onmiddellijk geopereerd kan worden.
Ik heb voor jou op internet gekeken in verscheidene landen, maar ik zie geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Naast de antwoorden:
Absoluut geen suiker en zure dingen eten en of drinken. Dit is vooral zodat het niet nog sneller erger wordt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is geen noodoplossing voor. Als het al echt dik is en ontstoken gaat nkets meer helpen behalve de tandarts. Paracetamol kan tegen de pijn maar een zwelling van omtsteking is niet zo 123 weg met een wondermiddel. Let wel, als je niet binnenort de ontsteking laat behandelen, is de kans groot dat het veel erger word en de omtsteking naar binnen slaat. Dan ben je maanden lang ermee zoet en veel pijn en veel duurder aan kosten. Up to you!

Antwoorden (3)

Voor een flinke ontsteking is geen noodoplossing. Als je er niet snel iets aan doet word het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voorzichtig poetsen met keuken zout.
Dat gaat de ontsteking tegen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Of het wordt erger.
In een katoenen theedoek ijsblokjes op je wang is tegen zwelling.
Kruidnagel in/op kies tegen wang leggen. Het antwoord tegen pijn!

Maar er is meer:
-regelmatig spoelen met (brem-)zout water (desinfecterend)
-gekneusd teentje knoflook op de ontstoken tand houden, helpt soms.
-sabbel op ijsblokje of drink slokjes koud water
-koud kompres op buitenkant wang vermindert zwelling
-deppen met alcohol kan tijdelijk enige verlichting bieden.
-kruidnagel of kruidnagelolie erop/tegenaan
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Voor menig farao was dit dagelijkse kost.