Welk merk kauwgom blijft niet plakken aan een gebitsprothese?

Last van te weinig speeksel of medicijnen die zorgen voor een droge mond... dit was altijd op te lossen door kauwgom. Maar nu met een gebitsprothese, lijkt dat toch moeilijker zo niet onmogelijk, maar is dat ook zo?

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor reacties/antwoorden!

Antwoord 1 is niet juist.
Antwoord 2 moet ik nog proberen [komt nog], dus Beste Antwoord moet nog even wachten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
26.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met kauwgom kan ik je niet helpen, maar voedsel waar je flink op moet kauwen kan ook helpen om de speekselaanmaak te stimuleren, net als zuur voedsel. Veel zuur voedsel zoals zure snoepjes is niet goed voor je gebit, maar bij een gebitsprothese is dat minder belangrijk. Als dat niet voldoende werkt, zou je je (huis)arts nog kunnen vragen je kunstspeeksel voor te schrijven, dat bestaat in spray en in gelvorm, en is een ingedikte vloeistof zodat het wat langer blijft 'hangen' dan wanneer je bijvoorbeeld een slokje water zou drinken. Zomaar wat ideeën, misschien is er ook wel wat zonder recept verkrijgbaar, dat zou je aan je apotheker kunnen vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je, is ook een optie.

Het beste antwoord

Mijn schoonmoeder heeft een kunstgebit wat vrij los zit. Maar ze heeft wel graag een kauwgompje zo nu en dan. Ze zegt dat de enige die niet blijft plakken de goedkope kauwgum van de Aldi is.

Deze in ieder geval:
http://www.aldi.nl/aldi_xl_gum_344_11133_463_5025.html

Die uit de potjes heeft ze het nooit over gehad.
http://www.aldi.nl/aldi_kauwgom_in_potje_344_11133_463_4338.html
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

suikervrije plakt niet aan het kunstgebit.(eigen ervaring)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer dan maar een ander merk @niko, bij mij plakken zowel Mentos als Sportlife.
Freedent plakt niet aan gebits prothese