als ik mijn tanden poets komt er altijd bloed vrij weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf weet ik het niet maar ik zou naar de tandarts gaan.

Het beste antwoord

Dat is je tandvlees ontstoken. Als je je tanden dan gaat poetsen, kan er inderdaad bloed vrijkomen.

Dat kun je tegengaan door beter te poetsen, andere tandpasta te gebruiken en/of een betere/zachtere borstel te nemen.

Toegevoegd na 45 seconden:
Althans, meestal is het ontstoken. Je kan het ook gewoon beschadigen waardoor een ader open komt te liggen en het gaat bloeden.

Ook minder hard drukken kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet hard poetsen en elektrisch gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad , met een elektrische tandenborstel heb je een betere reiniging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En idd niet te hard poetsen. Met zacht poetsen kun je tandplak heel goed verwijderen.
Je tandvlees is ontstoken en je moet eens bij een tandarts langs gaan en je gebit laten schoonmaken en de kalk laten verwijderen.
12 jaar geleden
Je tandvlees is (licht) ontstoken.
Het kan zijn dat je te weinig vitamines binnen krijgt.
Vitamine C helpt zowiezo tegen ontstekingen,
dus...elke dag 2 stuks fruit (het liefst sinasappels) en 2 ons groente.
Maar misschien doe je dat al hoor, dan naar de tandarts als het tandvlees pijnlijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bloeden wordt niet veroorzaakt door de borstel (die maakt het symptoom) maar doordat het tandvlees is ontstoken omdat het gebit niet goed wordt gereinigd. Afhankelijk van de grootte van de openingen tussen de tanden dien je daarvoor tandenstokers, tandzijde (draad of lint), of interdentale borsteltjes te gebruiken.
Het overgangsgebied tussen tandvlees en tand is gevoelig voor achtergebleven voedsel- en andere bestanddelen uit de mond. Vraag aan de tandarts of de mondhygieniste om een goede gebitsreinigingsinstructie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk heb je een (ernstige) tandvleesontsteking (parodontitis)
Deze ontsteking veroorzaakt op den duur een zogenaamde pocket. De ontsteking kan worden veroorzaakt door verschillende bacteriën. Soms is alleen reinigen niet meer voldoende en zal deze steeds verder doorzetten en op den duur je tandbeen aantasten en in een nog verder gevorderd stadium kan dit zelfs je kaakbeen aanvreten waardoor verlies van je tanden onvermijdelijk wordt. De tandarts kan via reiniging en soms zelfs operatief moeten ingrijpen om tandverlies voorkomen! Met een kweek kan worden bepaalt welke bacterie de veroorzaker is en kan antibiotica worden voorgeschreven. Sommige bacteriën zijn besmettelijk en kunnen bij speeksel overdracht. Oorzaak is slecht en verkeerd onderhoud van je gebit!

Na de operatie ligt de tandhals voor een gedeelte bloot en ontstaan grote gaten tussen de tanden dit zal ook niet meer zonder cosmetische chirurgie kunnen worden gereconstrueerd.

Resonantietherapie is een alternatieve wijze om deze parasiet langdurig en constante bestoken met hoogfrequente radiogolven waardoor de parasiet explodeert een operatie is dan hoogstwaarschijnlijk te voorkomen.

Succes en wacht niet te lang!