Wat gebeurt er als je weinig op een dag eet, maar die keren dat je eet fast food neemt?

Dan heb ik het over 2 glazen water en 1 keer drank met suikers met bijvoorbeeld 2 keer maaltijden met hoog percentage vet en suikers.

En beweging is matig (geen sport)

Hoe zit het met calorieverbranding en orgaanvet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Als jij minder eet op een dag dan je verbruikt, dan zul je gaan afvallen.
Bekend recent voorbeeld is een man die 100 dagen lang alleen maar ijs at: http://www.menshealth.com/weight-loss/ice-cream-diet-32-lb-weight-loss/slide/1
Hij at 2000 kcal aan ijs, daarnaast wel 500 kcal aan eiwitpoeder, en vitaminepillen. Het is natuurlijk niet een aan te raden manier om af te vallen, omdat je hiermee eiwitten en belangrijke vitamines en mineralen gaat missen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Afvallen?
Ik vind van niet, er is gewichtsverlies, maar het lichaam ziet er daarna lelijker uit. Het gewichtsverlies komt voornamelijk van verloren spierweefsel, organen en zelfs botten die lichter worden door voedingstekorten.
In verhouding is er weinig vetverlies.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Over de ijs dieet: Lees alsjeblieft dat artikel, dan zie je dat het een zeer ongezond idee is. Zelfs schadelijk om die link hier neer te zetten zonder waarschuwing.
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik vermeld er ook bij dat het niet aan te raden is, in de 2de alinea van mijn reactie. Ik liet alleen zien dat als het puur om afvallen gaat, het wel mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je zo weinig drinkt, gaat de verbranding ook om laag. Drink minimaal 1.5 liter vocht, liefst water. Het hangt van je lichaam af wat het met het eten doet. Je zult niet gauw afvallen, want 2x fastfood op een dag kan al gauw 2000 kcal zijn. Wel kom je een heleboel voedingsstoffen tekort. Groente, fruit, zuivel, een juiste balans van eiwit/koolhydraat/vet. Met fastfood krijg je te weinig vitaminen binnen, te weinig vezels (geen volkoren brood), teveel verzadigd vet en teveel zout. Met de frisdranken krijg je veel suiker binnen.

Antwoorden (1)

Dan krijgt je lichaam geen bouwstoffen binnen of veel te weinig, maar wel allemaal rommel: afval-/junkfood.

Je weet het dus wel? vet en suikers. Nou is vet niet per definitie verkeerd, maar suikers moet je wel echt continu op letten.

Als je meer eet dan je verbrandt -----En beweging is matig (geen sport)----- dan wordt je zwaarder. Trouwens je wordt al zwaarder door dat je te weinig op een dag eet. Het lichaam gaat dan in de 'bespaar' stand "Help ik krijg geen eten meer!" en dan wordt het dus opgeslagen als vet.

Te weinig eten en dan ook nog fast food
Te weinig bewegen en geen sport

Dat zegt toch genoeg, 'je doet alles fout' wilde ik zeggen, maar dat is niet zo, want gelukkig stel je deze vraag op GoeieVraag dus je weet het best, wilt alleen even zeker weten wat er dan gebeurt, krijg ik de indruk.

Nou, @paardenmeisje, ga eens een tijdje niet naar de snackbar of de kantine op de manege en houd het vol om een paar maanden gezond te eten. Tegelijkertijd probeer eens een sport uit, iets wat je echt leuk vind en met vrienden kunt doen een teamsport dus, meer beweging!
Houd dat maar even vol en kijk wat er gebeurt, je zult je veel beter voelen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Met echt weining eten val je gewoon af hoor, kijk maar naar de Minnesota Starvation experiment. Mensen eten vaak onbewust meer dan ze denken, zeker als ze op dieet zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze vraag gaat niet om mij want dit eetpatroon heb ik niet. Dit was een vraag puur uit interesse wat er in het lichaam zou kunnen gebeuren, dus meteen mij erbij betrekken bij deze vraag vind ik een beetje too much en niet zo fatsoenlijk. Maar toch bedankt voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Wat gebeurt er als je weinig op een dag eet, maar die keren dat je eet fast food neemt?" @paardenmeisje
Ik heb geantwoord op de vraag die je stelde, zonder verdere informatie, zodat ik aannam dat het over jou zelf gaat. Zou je woordkeus een weinig anders zijn geweest, had ik de vraag als een algemene beantwoord. Bv: Wat zou er gebeuren als IEMAND (of als een jongen of meisje , (jonge) man of vrouw , bejaarde man of vrouw) ...etc. @paardenmeisje: "Deze vraag gaat niet om mij want dit eetpatroon heb ik niet. Dit was een vraag puur uit interesse wat er in het lichaam zou kunnen gebeuren, dus meteen mij erbij betrekken bij deze vraag vind ik een beetje too much en niet zo fatsoenlijk." Ik ken je niet en weet dus niet of jouw eetpatroon al dan niet zo is.
Wellicht is het de volgende keer handiger als je de vraag anders stelt, anders inkleedt. Kunnen deze misverstanden ook niet plaatsvinden. Jij stelt een vraag en ik beantwoord jou, natuurlijk betrek ik het op jou, zolang jij niet meer informatie geeft.
'
Too much'/niet fatsoenlijk?
Ach, ik denk dat hier eerder sprake is van lange tenen. Geen dank, graag gedaan.