is spaans de meest gesproken taal ter wereld

Spaans of Engels of Chinees

Toegevoegd na 15 minuten:
ik bedoel e landen niet het aantal mensen want bijna alle Zuid-Amerikaanse landen spreken Spaans

Toegevoegd na 17 minuten:
ik bedoel de lanen niet het aantal mensen want bijna alle Zuid-Amerikaanse lanen spreken Spaans.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Heden ten dage is de taal Mandarijn de meest gesproken ter wereld. In China, Taiwan en Singapore is het Mandarijn de moedertaal. Ook onder de Chinezen buiten China neemt het spreken van deze taal toe. Geschat wordt dat er wereldwijd ongeveer 1.200.000.000 mensen deze taal machtig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij hebt het beste antwoord op mijn vraag

Andere antwoorden (3)

De meest gesproken taal in chinees. Zo'n 885 miljoen mensen hebben Mandarijn als moedertaal en in totaal wordt het door ongeveer 1,3 miljard mensen gesproken.
Daarna Engels.
Spaans staat wel hoog, maar niet nummer 1 of 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die site klopt niet want in Azië spreken ze ook Arabisch zoals Saud-Arabie, Qatar en Bahrain.
Nee, Chinees en wel Mandarijn wordt door 1.1 miljard mensen gesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slecht Engels is ongetwijfeld de meest gesproken taal ter wereld.

Toegevoegd na 47 minuten:
Ik bedoel dit als een nogal serieus antwoord, al klinkt het misschien ironisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, Iedereen kent wel een paar zinnetjes / woordjes Engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Maar de neiging om maar in dat onbeholpen Engels te beginnen als er een andere taal dan Nederlands gehoord wordt begint me wel heel vaak op te vallen. Spreek dan liever Nederlands of doe liever iets non-verbaals, denk ik dan. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slecht engels ? I agrea ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Evil English is more like it. :) +1