ik wil na mn mbo een hbo opleiding vrijetijdsmanagement gaan doen maar is daar eigenlijk wel werk in? op is journalistiek beter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Ja hoor, er is best wel veel werk in.
De opleiding vrijetijdsmanagement is een heel brede opleiding. De helft van het jaar bestaat uit algemene vakken als Economie, Management, Marketing, Recht etc. De andere helft van het jaar bestaat uit "vrijetijds" vakken, hierbij kun je denken aan Toerisme, Sport (en dan niet zelf achter een balletje aan hollen, maar sport op management/beleidsniveau), cultuur, theater en recreatie in de meest brede zin van het woord, dus zowel de dagjes uit recreatie als de recreatie in en om de woning.

Het werkveld is dus ook heel divers, je kunt terecht komen in toerisme, sportbedrijven, theaters of bij gemeenten als beleidsmedewerker.

't is een leuke, brede, diverse opleiding.