mijn wwb is gestopt per 14 sep omdat ik werk heb vnd 23-9 heb ik getekend voor het stopzetten. mag de gemeente nu nog om afschiften vragen

in juli ben ik op vakantie geweest maar had dat niet gemeld daar had mijn wwb werd stop gezet voor ik moest me afschiften geven van 3 mnd ik heb dat via de mail aan gemeente gestuurd de stopzetting werd opgeheven ik kreeg wel een sanctie eind aug kreeg ik een brief dat ik binnen 3 weken nog een keer met afschiften moest komen dat heb ik niet gedaan want t was allemaal accoord toen werd het weer stopgezet ik heb toen gezegt dat ze die uitkering konden houden omdat ik toch al werk had gevonden vnd moest ik me handtekening zetten daarvoor ik was daar en kreeg ineens een kopie van een krabbel van hyves aan een vriendin we zijn weer in het land (met me vriend dat wisten ze niet ) nou moet ik alsnog met afschriften komen mag dat ze zijn immers toen al accoord gegaan met de opheving in juli en va die tijd heb ik dus geen uitkering meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

ja je bent verplicht de afschriften te laten zien, zodat hun kunnen zien waar jij zoal je geld aan uit geeft en of er geen andere inkomsten zijn gestort, ook al heb je nu geen uitkering meer, het lijkt me verstandig dat je gewoon meewerkt, je hebt van hun een uitkering ontvangen

Toegevoegd na 13 minuten:
lees deze site even goed door

http://www.rsdkrh.nl/smartsite.shtml?id=61767
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet altijd je inkomsten laten zien als daar om gevraagd wordt, ook al vragen ze dat wel eens 2 keer. Verder moet je alle wijzigingen doorgeven die samenhangen met je financiën. Dat je een vriend hebt is jouw zaak; ook waar je je geld aan uitgeeft. Vakantie moet je wel melden.