Wie weet waar Willem Wever woont? Willem Wever woont wijd weg. Wie weet wat Willem Wever weeft? Willem Wever weeft witte warme wollen winterwanten.

Daar komt het vandaan.
Van een heel oud kinderversje.

Het TV programma ontstond in het begin van de jaren negentig als de tv-versie van het radioprogramma Wie Weet Waar Willem Wever Woont?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Niets aan toe te voegen. + van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar het rijmpje was er eerder dan het programma dus ??/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook plus 1 van mij btw maar ik kan niet stemmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het rijmpje was er eerder dan het programma. Ik (geboren in 1973) kende het rijmpje al als kind, lang voordat het programma bestond.

Andere antwoorden (2)

Willem Wever is bedacht voor dit tv-programma.
De persoon bestaat niet.

Het tv-programma is gebaseerd op het radioprogramma uitgezonden in de jaren negentig en heette: "Wie weet waar Willem Wever woont"
Deze kreet is tot dus ver nog steeds gelinkt met het tv-programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
willem was en is fictief. wellicht bedacht voor de alliteratie, maar geen idee door wie.