Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar laat ik 25 liter aan "oude" benzine

ik heb benzine die al 2 jaar in een jerrycan zit en die ik niet meer kan/wil gebruiken, maar waar geeft je dat af
(ik kan het toch niet door de plee spoelen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
40.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Je kunt het aanbieden bij het gemeentelijk afvaldepot. Informeer anders eerst even telefonisch; veel gemeenten hebben ook een chemokar waarmee ze langskomen om chemisch afval op te halen. Doorspoelen is inderdaad geen goed idee, niet voor het milieu en niet voor je afvoer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan je inleveren bij de milieustraat van jou gemeente.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het ook wel naar een (auto)sloper brengen, die gebruikt het om motoronderdelen e.d schoon te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt kijken wie er bij jou in de buurt een grasmaaier heeft op benzine, of een brommertje, en het daar aan geven.
Anders: wachten op de chemocar of inleveren bij het gemeentedepot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Benzine blijft prima, hoewel gomvorming kan plaatsvinden.
De gomdeeltjes eruit zeven met een fijn zeefje en je buurman blij maken met de benzine of zelf oprijden.
Gewoon gebruiken dus, of zorgen dat het gebruikt wordt en niet weggooien.
We halen geen grondstoffen uit de grond om vervolgens de afvalhoop te vergroten, dat zou zonde zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
effe kijken op je computer waar de dichts bijzijnde afval stort is het is chemisch afval en dat mag je nooit doorspoelen door de wc breng het naar het depot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar het Milieupark in jouw gemeente brengen, die nemen het wel in, had hetzelfde pas geleden, had een jerrycan met vervuilde benzine/ olie in de kelder.
Mijn buurman ( die toevallig op het milieupark werkt) heeft m meegenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding