Nog steeds niet krols

Ik heb eerder een vraag gesteld of het mogelijk zou zijn dat onze kat zwanger is terwijl ze nog steeds niet krols is geweest. Ze is nu 2 jaar niet zwanger maar ook nog steeds niet krols geweest. Kan dit? Ik dacht dat een kat rond 1 tot 1,5 jaar toch wel krols zou moeten worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Het beste antwoord

Ja Arwen, dat kan... Sommige katjes worden zelfs nooit krols, terwijl ze niet onvruchtbaar hoeven te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige katten zijn "stiekem" krols. Die lopen niet te jammeren en gillen of gaan ook niet met hun kont lekker omhoog liggen als je ze daar aait.
Je merkt dan helemaal niets aan ze, maar kunnen wel gedekt worden want een ongecastreerde kater ruikt wel dat ze krols zijn.
Dus is het zeker mogelijk dat zo een poes toch zwanger is.

Het is natuurlijk ook nog mogelijk dat je kat niet vruchtbaar is.

Als je het niet vertrouwt zou ik een dierenarts er eens na laten kijken.
Maar misschien nog beter, als je toch geen nestje wilt, de kat laten steriliseren.