Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is de uitspraak " je moeder" beledigend ?

het is toch ook mijn moeder maar dar heeft het niks mee te maken toch.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
11.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ja want als er in een een geval een moeder is overleden kan het zeer beledigend over komen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen hebben toch wel een goede/speciale band met hun moeder. Het is toch de vrouw bij wie je negen maanden in de buik hebt gezeten en die flinke pijnen heeft doorstaan om jou op de wereld te brengen en die je heeft verzorgd totdat je dat zelf kon. Sterker nog, waarschijnlijk was de buik/borst van je moeder de eerste plek waar je terecht kwam zodra je geboren werd. Kortom: het is niet zomaar iemand.

En als een ander persoon daar dan beledigend over gaat doen, dan kan dat kwetsend overkomen met ruzie als gevolg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt leren respecteren van je moeder,(of opvoeder)
dus als die persoon beledigd word raakt dat je, + wat jij over je moeder zegt maakt nooit uit, totdat een ander het doet. bij ons thuis is ''je moeder'' een woordgrap die we standaard overal gebruiken.
maar doet een ander het worden we kwaad, tja hersenspinsels. het komt gewoon omdat de gene je dierbaar is.

x
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moeder is een belediging omdat het niet uitgesproken gedeelte wat er achter hoort te komen over het algemeen niet echt positief is...

Zelf beledigen wordt steeds korter... vroeger was het nog:

Je moeder is een ..... (sorry ga niet fout doen)
Ik heb je moeder ......(sorry ga niet fout doen)

lekker kort lekker snel: je moeder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat een beetje naar "motherfucker"...

Als je die betekenis kent...

Dus disrespect aan je ouders... En als dat al niet in orde, en jij komt daar vandaan, ja dan weet je het wel...

Daar ligt de strekking dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik meen dat het het doel is om iets te beledigen dat je heel erg lief is. Met als doel om je hard te raken. Het is een gebruik uit het midden-oosten dacht ik, maar weet het niet zeker.
Om het weer te verzachten word de belediging zelf weggelaten, een 'je moeder' is voldoende voor beide partijen om te weten wat er bedoeld word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moeder, is een shortcut voor een heel verhaal. Er zijn hele scheldwedstrijden in de VS die allemaal beginnen met "you mother". Your mother is so ugly yjat she........ Your mother is so fat....... your mother smells so bad........ en dat gaat dan over en weer. Zelfs de schelders zijn zo luit geworden dat ze alleen nog maar your mother roepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding