Hoe kan ik dit volwassener schrijven? (zie uitleg)

Geachte (naam),

Naar aanleiding van jouw reactie op mijn oproep stuur ik je deze mail, met de verdere details/informatie.

Mijn Inspiratie vertelt mij dat het boek zal gaan over het volgende onderwerp:

Een meisje gaat haar msnverslaving te lijf en zal dus minder gaan msnen. De baas van microsoft (Bill gates, in boek anders geheten), merkt dit aan de statistieken van zijn te gebruiken software en gaat actie ondernemen om haar weer te laten msnen. Tijdens deze stappen komt hij terecht in een fantasywereld en zo komt hij te weten dat msn misschien te verslavend is en op het begeven moment komt hij weer in de normale wereld, met een andere kijk op zijn programma's.

Zoals je weet heb ik wel al een eerste keus, maar jij krijgt sowieso een rol, welke rol zou je willen doen: Je mag zelf kiezen welke rol je wilt doen, ik voeg die rol dan toe.

Stuur mij aub een mailtje terug met goedkeuring van dit bericht en dat ik je naam mag gebruiken.

Met vriendelijke groet,

(mijn naam)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

(Mijn naam
adres,
telefoonnummer/ emailadres)

(naam aan wie het gericht is,
adres,
enz)

(datum en plaats waar brief geschreven is)

Betreft: (beste omschrijving onderwerp)

Geachte (naam),

Naar aanleiding van uw reactie op mijn oproep stuur ik u deze mail, met de verdere details en informatie.

Mijn inspiratie vertelt mij dat het boek zal gaan over het volgende onderwerp:
Een meisje gaat haar msn-verslaving te lijf en zal dus minder gaan msnen. De eigenaar van microsoft (Bill gates, in boek anders geheten), merkt dit aan de statistieken van zijn te gebruiken software en gaat actie ondernemen om haar weer te laten msnen. Tijdens deze stappen komt hij terecht in een fantasywereld en zo komt hij te weten dat msn misschien te verslavend is. Op het begeven moment komt hij weer in de normale wereld, met een andere kijk op zijn programma's.

Zoals u weet is mijn voorkeur al bepaalt, maar ik zou u graag een andere rol aanbieden. Is er een rol waar uw voorkeur naar uitgaat? Ik zal dan proberen hier rekening mee te houden.

Graag ontvang ik een bevestiging over dit bericht, en over het gebruik van uw naam.

Met vriendelijke groet,
(mijn naam)

(handtekening, in een uitgeprinte brief dan)

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien in plaats van
"Mijn inspiratie vertelt mij dat het boek zal gaan over het volgende onderwerp:"
beter iets zoals:
"De belangrijkste verhaallijn uit het boek is:"

Maar weet niet helemaal precies wat je daarmee wil zeggen..

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb trouwens van alle je's en jij's U gemaakt, maar als degene aan wie je de brief schrijft (redelijk) goed kent, of als die persoon onder de 16 jaar is, mag je gewoon je en jij gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Allereerst spreek je met het woord ''u'' (zonder '' tekens)
aan een persoon die u niet kent.

Bijvoorbeeld deze zin : Naar aanleiding van jouw <<< u reactie op mijn oproep stuur ik u deze mail, met de verdere details/informatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schrijf U !!! dat is zowiezo al netter!!!