Ik heb een restaurant met een parkeerplaats maar de bewoners parkeren er steeds. Weet iemand waar en hoe ik een bord kan aanvragen?

Toegevoegd na 22 uur:
Nou het terrein is van mij!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend probleem als het je eigen terrein betreft.
Dan zou je -bij de entree van de parkeerplaats- een bord kunnen plaatsen dat de parkeergelegenheid uitdrukkelijk en alleen bestemd is voor gasten / bezoekers.
De controle op de juiste uitvoering is -vrees ik- een probleem voor jezelf. Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente of politie zich inlaat met het juist of onjuist parkeren op privé terrein. In beide gevallen schiet je er dus niet zo veel mee op vrees ik !? Langdurig flyers onder de ruitenwissers van bekende foutparkeerders misschien?

Antwoorden (3)

Ik denk dat je voor zo'n bord zelf in de buidel moet tasten. Zat bedrijven die dat voor je willen verzorgen...!

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze werkt beter!
http://www.informatiebord.nl/product/966/eigen-terrein/parkeerplaatsborden/parkeerbord-alu-dor-rvv-e04-+-gereserveerd-+-eigen-tekst/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal helaas lastig zijn als je restaurant aan een openbare ruimte / weg gelegen is en dus voor al het openbare verkeer toegankelijk is.
Het plaatsen van slagbomen en/of een 'toegangsbeleid' (portier) zou dit mogelijk maken, maar alleen bij een eigen terrein.
Ik vrees dat de gemeente géén toestemming zal geven om tot plaatsing van 'reserveringsborden' over te gaan.

Zie ook:
De Wegenwet geeft geen definitie van begrip ‘weg’. Aangesloten kan worden bij de definitie uit de Wegenverkeerswet 1994: ‘alle voor het openbaar verkeer opstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten’.

Hiertoe behoren ook trottoirs, voetpaden, voetgangersgebieden, rijwielpaden en parkeerplaatsen/-terreinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan of het eigen grond is of van de gemeente. Als het eigen grond is kun je n bord kopen by een bedryf,als de grond van de gemeente is,by de gemeente. Een andere optie is met de bewoners bespreken dat de parkeerplaats toch écht alleen voor bezoekers is. Succes ermee.

Toegevoegd na 3 minuten:
Moet zijn by de gemeente aanvragen,sorry!