Kant en klaar filmbloed kan je bij veel feestwinkels kopen, maar je kan het ook heel makkelijk zelf maken.

Recept voor filmbloed:
Meel
Water
Rood kleurmiddel zoals bietensap
Gemalen koffie

Breng water aan de kook in een pannetje en zeef er meel in. Doorroeren tot het een lekkere dikke massa zonder klonten is. Als alles netjes gemixt is kan je het kleurmiddel erin doen, weer roeren.
Je bloed is nu veels te rood, echt bloed is een beetje bruinig, daarvoor heb je de koffie nodig. Zorg dat je water, meel, kleurstof mengseltje lekker heet is, anders lost de koffie niet op. Roer de koffie door je nepbloed, laat het afkoelen en je hebt mooi filmbloed!
Owja, vers bloed is wat lichter van kleur dan oud bloed. Dus wanneer je oude wonden wil gaan maken moet je wat meer koffie door je ‘bloed’ mengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze hebben mij altijd verteld dat het ketchup is.
Maar in sommige films wel heel goedkope ketchup.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meel
water rood kleurmiddel
gemalen koffie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens een laatste vechtscene gebruikt men echte wapens, dus er vloeit echt bloed en men gaat echt dood.
Zodoende hoeft men de acteurs/actrices en figuranten
geen salaris uit te betalen.
Voor die tijd gebruikt men kunstmatige middelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ketcup
bloedcapsules(als er bloeduit de mond komt)
echt bloed :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bestaat uit: vaak lichtgele/witte siroop: meestal maissiroop, meel, water, rode kleurstof en om het wat donkerder te maken, zodat het meer op bloed lijkt: meestal chocoladesiroop.