Wat zijn de richtlijnen voor afzuiginstallaties in een kleine horeca keuken of waar zijn die te vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

De haccp (hazard analysis critical control points) is de NORM voor de voedingsnijverheid en ook de horeca waar verse voeding en diepvrievoeding gebruikt wordt. Een fzuiginstallatie moet volgens de intensiteit van het gebruik elke dag of elke week gekuist worden met een ontvettend produkt. Waarschijnlijk is er een extra verwijzing naar het volume in M3 per minuut dat afgezuigd wordt. Elke producent van afzuiginstallaties en dampkappen moet die kennen. Voor mij als auditor is naast het visuel aspect ook het aspect gezond verstand van belang. Bv. een checklijst met de registraties van de gekuiste afzuiginstallaties met naam van de persoon die verantwoordelijk is. (ISO 9000)versie 2000 normen in combinatie met de HACCP normen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bouwbesluitonline.nl

Hierin staan alle normen van de bouw, inclusie bouwfysica. Hier zou ook de antwoord op je vraag tussen moeten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, makkelijk verdiend puntje.
Kom op, directe info!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah, kom op zeg!
Ik verwijs hem door naar de site waar het op zou moeten staan. Daarin kan hij vervolgens zoeken wat hij precies nodig heeft.
Ik ga me echt niet verder uitsloven dan dat hoor. Ik ben zijn hond niet! En ook zeker niet jouw hond. Hou je bevelen voor je, alsjeblieft.
Bedrijfschap Horeca kan je verder helpen of de warenwet inspectie.

Onderstaande link geeft ook informatie.