aangezien zelfs de wetenschap het daar niet over eens is, is deze vraag natuurlijk nooit met zekerheid te betantwoorden.

de globale wetenschap houdt aan dat het komt door die meteoriet inslag, maar er bestaan ook andere meningen. En eigenlijk weet niemand het echt zeker.

Interessant misschien voor jou om te lezen:
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach ja, iemand moet de schuld hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat vele miljoenen jaren voordat er iets dat je als mens zou herkennen rondwandelde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan al de minners, lees het boek. Leer je er tenminste wat van !
sterredag
13 jaar geleden
grappig, je roept alleen de mens met een link waar het wordt dinosauris niet eens in terug komt, en dan verwacht je positieve reacties met dit zeer beknopte antwoord, zonder toelichting en een zeer onduidelijke bron. Misschien zou je je antwoord toe kunnen lichten? (dmv de knop bewerken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier reactie van een minner, toen de eerste mensvorm hier rondwandelde was de laatste dino al een paar mln jaren dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boek gaat over de menselijke geschiedenis, en heeft niets met dinosaurussen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sterredag, ik verwacht niet dat iemand me zou geloven.
Al hetgeen genoemd is, de meteoriet, de overstromingen, etc .. zijn allemaal waar, maar hebben enkel de populatie verdund. Het is de verhuizing van de mens naar de Amerikaanse Hemisfeer die de letterlijke doodslag hebben gegeven aan de dinos's. Als je wil maak ik een paar scans van de hoofdstukken die tot deze conclusie komen. Verder het is gewoon een super boek. @hidde109 ... geef nog een min en open daarna je ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het even gedownload als .pdf, en een search gedaan op dinosaurussen. Ik heb hiervoor de Engelstalige versie genomen, als hier (http://ebook.networkgood.com/personality/guns-germs-and-steel-the-fates-of-human-societies.html) gevonden. Dinosaurussen worden aangehaald, maar nergens lijkt er een link te worden gelegd in het boem tussen het uitsterven van dinosaurussen en menselijk handelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens loopt pas sinds zo'n 30.000 jaar rond in amerika, de dino is een paar mln jaar geleden uitgestorven. Ik kan mn ogen zo openen als ik wil, maar niks verandert bovenstaande als algemeen aanvaarde feiten.
sterredag
13 jaar geleden
@Fargh, denk dat de minnen niet eens een kwestie van geloven zijn, het is een kwestie van totaal geen toelichting - als jij denkt dat er mensen en dinosaurussen tegelijkertijd leefde, dan mag er wel een beetje toelichting bij hoe dat zit denk ik
Ik dacht me te herinneren de inslag van een enorme meteoriet ergens in Amerika. Het stof veroorzaakte dat het donker werd over een lange tijd waardoor de temperatuur zakte. Ja en dan wordt het niet meer leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de algemeen aanvaarde hypothese ja - klimaat verandering door het stof van de inslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel lezers met nerveuze wijsvinger.
het grootste deel vd dieren is gewoon verhongerd door gebrek aan eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cybermen hadden een sterke bom geplaatst op een interstellair vrachtschip, welke gebruikt ging worden om de aarde te rammen en zo de mensheid uit te roeien. De Doctor en zijn toenmalige reisgenoten Tegan, Nyssa, en Adric waren gelukkig in staat om dit te voorkomen door met behulp van de TARDIS het vrachtschip een tijdssprong te doen maken naar 65 miljoen jaar geleden. Hierna is de impact alsnog doorgegaan, maar wij mensen hebben hier niets van gemerkt - de dinosaurussen die er toen waren des te meer.

Deze actie heeft Adric het leven gekost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar heb jij het over dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat gewoon in de link; dit is de Doctor Who Canon verklaring voor het einde van de dinosaurussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ omdat het nergens over gaat
Een meteoriet sloeg in en toen kwam er zoveel rook dat alle planten uitstierven. Als er geen planten meer zijn kunnen alle planteneters niet meer eten en gaan ze doodt. Daardoor hadden de vleeseters zoals de t-rex ook geen eten meer en gingen die ook doodt. En klaar toen waren er geen dino's meer. Kijk maar een tijd geleden vlogen er geen vliegtuigen meer, omdat die vulkaan was uitgebarsten. Die meteoriet was tientallen keer zo groot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was vorige week nog op de tv .
De grote hoeveelheden voedsel wat zij nodig hadden om te overleven was niet meer voor handen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er maar net aan wat/wie je geloofd. Er zijn verschillende theorieën die de ronde doen. Die theorieen zijn weer bedacht door mensen die daarna het bewijsmateriaal gaan zoeken voor wat ze denken.

De asteroid theorie van 65 miljoen jaar geleden door stof werd de wereld onbewoonbaar voor bijna alles wat leefde.

Vulkanische activiteit die het zonlicht blokkeerde en zo leven onmogelijk maakt. Ook 65 miljoen jaar geleden.

De ijstijd zou ook het leven onmogelijk gemaakt hebben.

De dino's zouden zich niet hebben kunnen aanpassen aan het klimaat dat droger en heter werd.

Toegevoegd na 1 minuut:
oh en creationisme gelooft natuurlijk dat het door de vloed kwam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, kijk, het is logisch natuurlijk. Altijd de dood oorzaak is de hartstilstand. Behalve bij de planten. Dan is de dood oorzaak teveel water of te weinig water. Maar dieren gaan door de hartstilstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een veranderend klimaat is ook een belangrijke oorzaak waarom vele soorten dinosaurussen zijn uitgestorven.
Sommige dinosaurussen waren gewoon om in een warm klimaat te leven en wanneer er een koude winter aanbrak stierven er veel soorten uit, en visa versa door de warmte droogde alles uit ook de rivieren zodat de dinosaurussen uitdroogden.

Het was in die tijdsperiode heel wisselend klimaat over heelde wereld.