houd een konijn van muziek? zoja van welke

Toegevoegd na 2 uur:
ps. Ik heb geen konijn binnen in een hokje 1 bij 1,
nee mijn konijn loopt buiten in een met gaas afgesloten weiland. met een groot kippenhok er in waar die in kan waarneer die wil,

maar deze vraag stel ik puur uit nieuwschierigheid

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

konijnen zijn dieren en geen mensen. geluid is voor hen (ook voor tamme konijnen) niks anders dan een signaal dat geïnterpreteerd moet worden of het wel of niet gevaar betekent. dat is een genetisch bepaalde en volautomatische handeling, die wordt uitgevoerd door het konijnenbrein, zodra het geluid zich voordoet. niks meer en niks minder. dat geluid (en dan nog wel zo'n kakafonie -in konijnenoren- als muziek meer kan gaan betekenen, is volstrekt buiten elke realiteit. als het horen van de kakafonie altijd een signaal is voor (extra) eten, dan zal uiteindelijk het konijn zodanig getraind zijn, dat hij/zij er op reageert, door te komen en het eten in ontvangst te nemen, maar dat wil niet zeggen dat hij de muziek heeft weten waarderen (of juist niet). het wil alleen maar zeggen dat hij aan dat geluid een nieuw aspect heeft toegevoegd: eten.

Zoiets? http://www.youtube.com/watch?v=EWTd0BMdtvg

van koeien is aangetoond dat ze meer melk geven als ze naar klassieke muziek luisteren, dus je zou kunnen concluderen dat ze van die muziek houden. mogelijk geldt dat ook voor konijnen.

Koeien houden van Mozart. Konijnen misschien ook wel. Maar omdat ze graag hupsen vinden ze pop misschien ook wel leuk.

ja ik denk van wel dit soort muziek; http://www.youtube.com/watch?v=wxD2HkJtGXQ

Een konijn houdt niet van veel geluid. Dus als je muziek wilt draaien moet dat in elk geval zachte, rustige muziek zijn.

Waarom dichten mensen dieren menselijke eigenschappen toe ? Een konijn is een konijn , en een konijn hoort in principe niet eens in een hok thuis, en binnen al helemaal niet. Misschien houdt je konijn wel van hardrock, of hiphop, of Ierse volksmuziek, wie zal het zeggen ? Maar eigenlijk hoort een konijn thuis in de natuur. Dus als een konijn geluiden prettig vindt, zou ik denken aan het ruisen van de wind of het geluid van de regen b.v.

Bronnen:
gezond boerenverstand

Lief Klein Konijntje

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=wwDhzl_O6qY

Een konijn heeft uiterst gevoelige oren, en muziek zal voor hen niet aangenaam klinken. Ik begrijp dat het leuk lijkt om muziek voor je konijntje aan te zetten, maar uiteindelijk vermoed ik dat het beestje meer geniet van stilte... Het enige alternatief wat ik kan bedenken is natuur geluiden... hier en daar een vogeltje... het geluid van regen... etc. Zelfs dat heb je op cd's tegenwoordig :-))

Ja, Flappie Youp van 't Hek schijnt erg populair te zijn onder konijnen....

Mijn konijnen waren gek op (hard)rock maar ja, daar waren ze dan ook mee opgegroeid... Als mijn buren anders soortige muziek draaiden dan gingen ze of in een hoekje zitten met grote ogen of met de achterpoten slaan als ik mijn muziek aan had dan hupten ze over het algemeen vrolijk richting de bron van de muziek.

wat je nooit voor een konijn mag draaien ; Bright Eyes van Art Garfunkel ...............

Vraag het hem ^^ Maar dieren houden van muziek... Ik zou het zo natuurlijk mogelijk houden... Misschien een leuke beat maken met wat konijnegeluiden er doorheen ^^

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100