het kan te wijten zijn aan vitaminegebrek door te eenzijdige voeding.
in andere gevallen kan het een erfelijke afwijking zijn, waarbij wel pigment wordt aangemaakt, maar niet netjes verdeeld over de veren.
dit voor de gevallen waarbij een kauw maar enkele witte veren heeft.
ook bij kauwen zie je albino's, maar dan zijn ze niet spierwit, maar heel zacht beige, met beige snavel en rode oogjes.
deze albino's zijn erg lichtgevoelig, en hebben het daardoor, en door het feit dat ze meer opvallen, erg moeilijk in de natuur.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Pigmentverlies door generaties slechte voeding.

Wel eens van patatkraaien gehoord?
Vol met witte veren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er waarschijnlijk een keer 2 soorten vogels met elkaar gepaard hebben en jongen hebben gekregen en dus een kauw en een andere soort
hieruit is een kruising gekomen die ook witte veren/pennen heeft
en als die weer paart met een andere kauw dan vererft hij/zij die witte kleur ook aan de jongen
je ziet dat ook wel bij merels