Het antwoord geld hetzelfde als je vraag over de kleur van melk, karnemelk, yoghurt en vla.

Dit is voor de herkenning voor de consument.
Iedereen weet welke kleur welke smaak bevat.
Dat is lang geleden afgesproken en zo gebleven.
Elke nieuwe chips smaak zal dan ook een andere kleur krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat er 40 jaar geleden...alleen maar zoute chips was en paprika. Dus rood was zout en blauw was paprika. Naderhand kwam de wokkel uit. Ook alleen maar in zout of paprika. Alle andere smaken...zijn pas veel later bedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom nou juist paprikachips ooit een blauwe verpakking heeft gekregen (aangezien een paprika rood is) daar snap ik ook niks van... ik kan zelfs niet eens een hypothese bedenken... ik leef met je mee...