Hoeveel bedraagt een boete van leerplicht??

2 kinderen van de basisschool zijn 2 dagen weggebleven van school, hoeveel zou die boete bedragen van leerplicht. Of krijg je geen boete?

Toegevoegd na 7 minuten:
2 dagen van tevoren op vakantie gegaan..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.6K

Het beste antwoord

Op onderstaande site kan je alles lezen over de leerplicht.
Alleereerst wordt er gekeken naar de reden enz. voordat er wordt overgegaan op boetes ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor verzuim bestaan verschillende boetes. Zo bedraagt de boete 250 euro als een kind niet op een school staat ingeschreven. Met het kind op vakantie gaan in schooltijd kost de ouders vijftig euro per dag. Als problemen leiden tot spijbelen dan is de boete minimaal 125 euro. Wanneer het kind ouder is dan twaalf jaar dan krijgt hij ook een taakstraf en eventueel begeleiding door jeugdreclassering.

Stond in de pers van 2007 dus het zal inmiddels wel duurder zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens Wikipedia is de boete in Nederland €50 per kind per dag. Dat zou €200 worden. Maar ik denk dat je de eerste keer een waarschuwing krijgt, of een lagere boete. De leerplichtambtenaar van de gemeente moet dat bepalen.