hoe kan dit(kik op het plaatje)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die gaan lopen gaan die dan voor of achter uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I dont no

Het beste antwoord

Het is een dubbeldooier geweest!
Ze leggen eieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dubbeldooier hoeft niet persé een siamese tweeling op te leveren, maar kan ook een gewone tweeling uit één ei opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij kippen gebeurt dit helemaal niet en die hebben vaak dubbeldooiers, bij reptielen komt het vaker voor.
Siamese tweelingen bedoel ik en omdat ze eieren leggen leek me dubbeldooier logisch.
Een siamese tweeling uit een enkeldooier, zou kunnen, weet ik niet.

Andere antwoorden (5)

een siamese tweeling
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kan dit?
http://www.adobe.com/nl/products/photoshop/photoshop/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is gewoon een speling van de natuur hetzelfde als dat je dat bij de mens hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een Siamese Tweeling.

Wat is een Siamese tweeling?
Een bevruchte eicel in de baarmoeder kan zich na drie tot tien dagen nog gaan delen in twee identieke klompjes cellen. Dan spreekt men dus van een ééneiige tweeling. Maar als de bevruchte eicel zich pas veel later gaat delen, heeft het embryo misschien al handjes en voetjes. Dan is het zeer onwaarschijnlijk dat het embryo zich precies in twee identieke delen splitst. De kans is groter dat een gedeelte splitst, maar dat andere delen aan elkaar verbonden blijven. Ze blijven dan bijvoorbeeld met hun buik, billen of rug aan elkaar zitten. Dit heet een Siamese tweeling.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar dan ik het geval van dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een schildpad legt eieren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, klopt, maar ook in een ei kan een siamese tweeling ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't blijkt. en neem aan dat er in het ei hetzelfde zal gebeuren als in de baarmoeder?
Dit is inderdaad een Siamese tweeling. Omdat ik het wel erg op een gevalletje fotoshop vond lijken, heb ik gegoogled op 'two headed turtle' en dan vind je vanzelf een heleboel van dit soort schildpadjes, óók op filmpjes die niet gefotoshop'd zijn. Zie voorbeeld hieronder (eerste 30 seconden zijn reclame).

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat hij uit een ei komt, zegt niet dat het geen siamese tweeling kan zijn. In één ei kunnen meerdere dooiers zitten (de dubbeldooier waar Ed het ook al over heeft). Als die dooiers met elkaar in contact staan, kan een siamese tweelling ontstaan. Uiteraard één-eiig.