Waar laten mensen die alleen naar het strand gaan,en in zee gaan zwemmen hun kleren geld en id,wegens kans op diefstal

Toegevoegd na 1 dag:
ben niet in bezit van auto waar je je spullen kunt laten

13 jaar geleden
33.3K
flyingcrow
13 jaar geleden
ik heb geen auto,en woon ver van de zee

Het beste antwoord

Sowieso zo min mogelijk meenemen maar de zaken die je moet meenemen (buskaart, fietsleutels, geld voor een ijsje e.d.) die kan je meenemen de zee in een voor voor water afsluitbare box die je om je hals kan dragen. O.a. te koop bij de ANWB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
dit is een heel goede tip,bedankt!

Andere antwoorden (10)

Die gaan in goed vertrouwen het water in en laten hun spullen op een hoopje op het strand liggen; soms worden de dichtstbijzijnde strandgangers gevraagd een oogje in het zeil te willen houden. Ook zijzelf kijken geregeld vanuit zee naar hun plekje op het strand. Gaat m.i. altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, vooral als je van het weekeind rijk terug wilt komen van het strand! ;-)

In schoenen, onder kleedjes, in de auto, noem het maar op. En soms blijft er iemand bij de spullen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je alleen naar t strand gaat is het idd wat gevaarlijker goede tip: ga in de buurt van een wat ouder echtpaar zitten en vraag hun even op je tas te letten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meeste mensen verstoppen hun belangrijkste spullen (telefoon, portemonnee) meestal onder hun handdoek, of in hun tas onder de handdoek.

Meestal worden de écht belangrijke dingen thuis gelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem zo weinig mogelijk mee, dan hoef je je geen zorgen te maken ook.
als je zin hebt om lekker te gaan zwemmen, heb je ook alleen een (oude of lelijke) handdoek nodig. laat zelfs je mobieltje thuis, werkt nog rustgevend ook, eventjes de boel de boel laten.

en denk bij jezelf, tja als iemand zo graag mijn oude handdoek wil hebben of mijn flesje water/drinken of zonnebrand, nou ja, so be it.
je gaat nu een stuk zorgelozer zwemmen!!

je kunt ook nog de voor jou waardevolle spulletjes in je auto laten liggen bijvoorbeeld.

zwemse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dieven zitten meestal op het drukke strand vlak bij de strandopgang. Daar vallen ze minder op tussen de mensen en kunnen ze snel weg wezen met de buit. Als je eerst een kwartiertje langs de kust wandelt kom je bij het rustige en overzichtelijke gedeelte. De kans op diefstal is daar veel kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal doe ik een paar euro`s in de tas en de rest laat ik in de auto, in het dashboardkastje waar het niet meteen opvalt.
verder leg ik alles altijd even onder een handdoek.
ik ga meestal in de buurt zitten waar wat meer mensen zitten die er wel vertrouwd uitzien.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm, Rebecca, het mag dan in het dashboardkastje niet opvallen maar dat is wel het eerste wat ze opentrekken als ze je auto openbreken omdat ze weten dat veel mensen daar hun tomtom enzo inleggen. Een betere plek is de achterbak want die is minder makkelijk toegankelijk en als het moeite kost is het al niet meer interessant.
flyingcrow
13 jaar geleden
goede tips maar ik heb geen auto
Ik heb een waterdicht doosje dat in me boardshort zak past. Daar past precies geld, pasjes en een sleutel in. Volgens mij heb ik die bij de anwb winkel ooit gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze nemen zo weinig mogelijk mee. Wat ze achter laten mag eventueel gestolen worden, het is niets waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je eigen strandkluisje :-) deze heeft een bewegingsalarm en gaat af als iemand ermee aan de haal gaat. Zie foto en site vermelding.
Ook was er iemand ooit eens bij "het beste idee van nederland" die een gadget had ontwikkeld welke op een frisdrank blikje leek en waarin je dus je waardevolle spullen in kon doen. een dief gaat er niet vandoor met een blikje fris ( hoop je).
Ik vond dat een super idee, maar de jury keurde hem af.

Verder gewoon ook goed op je kleine spullen passen, hoe vaak lees je dat iemand zijn ring of horloge is verloren op het strand. Laat je iets vallen ben je het kwijt want het zakt zo weg. Niet voor niets zijn mensen met een metaaldetector gek op goeie stranddagen :-)